29 Mayıs 2013 Çarşamba

Günahsız olsaydık


Günahsız olsaydık

 

Geçenlerde internette birşey okudum.

Bir anne bayan arkadaşına çocuğundan şikayet ediyordu :

 

"Çocuğum çok mükemmel bir çocuk. Sabah kalkınca yatağını kendi topluyor, pijamasını katlayıp dolabına koyuyor. Kahvaltıda kendi çayını kendi dolduruyor. Ödevlerini zamanında yapıyor ve sürekli ders çalışıyor.

 



Ama şekerim ben istiyorum ki çocuğum biraz dağınık olsun da arkasından toplayayım, ona sürpriz yemekler yapayım, istiyorum. Tamam yaramaz olmasın ama azıcık hata yapsın ve gelsin benden af dilesin istiyorum. Anneliği yaşamak istiyorum."

 

Bu yazıyı okuyunca Peygamber Efendimizin SAV buyurduğu bir Hadis-i Şerifi hatırladım:

 

"Eğer siz günah işlemez olsaydınız Allah başka insanlar yaratır, onlar günah işlerler, kendisi de onları bağışlardı." (Müslim,tevbe,9)

 

Fakat lütfen bu hadisi yanlış anlamayalım. Yani günah işlemeyi teşvik etmiyor. Allah imtihan sırrı gereği nefisi, şeytanı ve şeytanlaşmış insanları yarattığı için ve nefsimizin bu tuzaklara kolayca kanıp bizim günah işleyeceğimizi biliyor. Allah aslında bizi tövbe etmeye teşvik ediyor.

 

Hata yapınca annesinin eteğine sarılıp ağlayan çocuk gibi, Allah günah işlediğimizde, bizim de kendisine yönelip tövbe etmemizi istiyor.

 

Kuran'da elliden fazla ayette, Rabbimiz tövbe etmeyi teşvik etmektedir.

 

"Kötülük işleyip bunun ardından tevbe edenler ve iman edenler; hiç şüphesiz Rabbin, bundan (tevbeden) sonra elbette bağışlayandır, esirgeyendir. " (Araf suresi, 153)

 

Efendimiz SAV buyurur ki:

"Her insan hata yapar. Hata edenlerin en hayırlıları tevbe edenlerdir."

 

HEPİMİZİN NİCE GÜNAHLARI VARDIR. ALLAH, HEPİMİZİ GÜNAHINA TÖVBE EDİP, GECELERİ RABBİNE GÖZYAŞIYLA AFFINA DUA EDEN SALİH KULLARDAN EYLESİN ...

 















Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder