2 Kasım 2015 Pazartesi

İyi ki Trafik Var


İyi ki Trafik Var


 

Birkaç hafta önce kıymeti bilinmeyen iki şey diye bir hadisi şerifin ışığında bir yazı yazmıştık. Hatırladınız sanırım. Bunlar sağlık ve boş vakitti.

 

Bu yazıda trafikte geçen zamanların doğru değerlendirilmesi hakkında yazacağız.   

 

Youtube’da bir televizyon programından minik bir bölüm paylaşmışlardı. Programda konuşulan mevzu tasavvuftu. Sunucu trafikten şöyle bahsetti ki, işte bu yazıya konu oldu.

 

İyi ki trafik var, dedi. Yoğun stresli bir iş gününün ardından araba kullanarak dinleniyorum. Kendimle başbaşa kalıp bol bol düşünüyorum…

 


Hem de dinlemeye fırsat bulamadığım sizin tasavvuf  sohbetlerinizi flaştan dinliyorum. Bazen de radyodaki güzel bir müzikle duygulanıp ağlıyorum. Stresim anında sıfırlanıyor, dedi.

 

Evet, büyükşehirlerde trafik büyük problemdir. Ama bakış açımızı değiştirirsek biz de iyi ki trafik var diyebiliriz.

 

Acizane emekli olmadan önce işyerimiz taşındı ve son altı sene Sincan’dan Bilkent’e gittik geldik. Babam arabaya yaptırdığı asansörle beni tekerlekli sandalyemle götürdü getirdi.

 

Otuz kilometre mesafeyi yoğun trafikten 45-50 dk da alırdık. Ben trafikteki bu süreyi en iyi şekilde değerlendirirdim. Onbeş dakika zikir ve duam olurdu.

 


Sonra babamdan bir radyodan dini bir sohbet açmasını isterdim. Sohbeti dinlerken gözümü kapar, başımı eğerdim. Bu hastalığım sebebiyle 42 yıldır yorgunluğum geçmedi.

 

Evet her şeyde olduğu gibi trafiğe de bakışımızı değiştirirsek problem olarak görmeyi bırakın, iyi ki trafik var, deriz. Şu ayetin pekçok hikmetinden birisi de budur bence…

 

"Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. Allah bilir de siz bilmezsiniz." (Bakara Suresi, 216. ayet)

 

Mesela bir öğrenci o gün derste öğrendiği bir konuyu serviste tekrar edebilir. Namaza başlayan bir kimse, namazda okuyacağı dua ve sureleri işe gidip gelirken serviste ezberleyebilir.  

 


Sanırım yazının anafikri anlaşıldı.

Efkan Vural hocamın hep dediği gibi kısa tutmak için burada bitiriyorum.

 

Allah hepimize trafikte kazasız belasız yolculuk etmeyi ve trafikteki boş zamanı en güzel şekilde değerlendirmemizi nasip etsin.

 

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder