25 Şubat 2015 Çarşamba

Engelli kardeşlerime tavsiyeler


Engelli kardeşlerime tavsiyeler


 

Efendim bu yazıyı ‘Ben işe yaramaz bir tüketiciyim’ diyen engelli kardeşlerim için yazıyorum.

 

Öncelikle şunu belirteyim ki, engelliler eğer sabreder ve çok şükrederlerse hem ahirette rahat eder, hem de on sevdiği insana şefaat edebilirler. (Bir Hadis-i Şerif’ten)

 




Yani işe yaramaz değil, aksine çok faydalıyız. Çünkü dünya hayatı öylede böylede geçti ve geçiyor. Fakat eğer güzelce sabreder ve çok şükredersek... 

 

Evet bizler o zaman, Allah’ın izniyle sevdiklerimizi ve kendimizi o çılgın ateşten kurtarır ve hepberaber ebedi, sonsuz bir cennet hayatı kazanabiliriz.

 
Çünkü engelli olmayı biz seçmedik. Şimdi yatalak engelli olarak yaptığım bazı şeyleri yazmak istiyorum ki, yapacak iş arayan engelli kardeşlerime bir fikir olsun.


 

BİRİNCİSİ:

 

Blog (günlük) yazıları yazıp bedava blog sayfalarında yayınlıyorum. (Milliyet Blog, engelliler.gen.tr, vs.) Güzel ve faydalı yazılar ile insanların kararlar almasına etki ediyorum.

 

Bunlar söylenmez bence, ama sadece örnek olması için anlatıyorum. Mail atan bir bayan yazılardan etkilenip namaza başladığını söyledi. 

 

Bir başkası bir yazıyı okuyunca, fakir akrabalarına erzak kolisi yapıp kargolamış. 

 

İKİNCİSİ:

 

Twitter ve Facebook’ta güzel ve faydalı şeyler paylaşıyorum. Güzel köşe yazıları, ayet, hadisler, faydalı sohbet videoları.

 

Bazen de akşam TV’de olacak maçların ve ilginç programların kanal ve saatini yazıyorum.

 

ÜÇÜNCÜSÜ:

 

Müzik CD’leri yaparak sevdiklerime ve misafirliğe gelenlere arabalarında dinlesinler diye hediye ediyorum. MP3 değil  normal Track CD hazırlıyorum.

 

Çünkü MP3 CD’de 120 şarkı oluyor ama insanlar atlaya atlaya sevdiklerini dinliyorlar. Ben ise en sevilen 20 şarkıdan bir Track CD yapıyorum. Zaten çoğu araba MP3 çalmıyor.

 

Boynundan aşağısı çalışmayan can dostum kas hastası İbrahim Oğuz kardeşim boş durmuyor. O yine ekran klavyesini kullanarak sevdiklerine CD hazırlıyormuş. (Annesinin desteğiyle)

 


Fakat İbrahim sadece oyun havalarından oluşan bir CD yapıyormuş. Aşağıda İbrahim ve isteyenler için beğenilen bir mp3 listemi paylaşacağım.   

 

Acizane bendenizin çekmecesinde hertürden CD’ler hazır bulunur. Karışık, Pop, TSM, Türkü, İlahi, Oyun havası... 

 

Sevgili Engelli kardeşlerim,

Eğer sizler de bir Track CD yapmak isterseniz özel bir program yüklemenize gerek yoktur. Her bilgisayarda bulunan Windows Media Player ile kolayca yapabilirsiniz.

 

Önce sevdiğim için sanat müziği ve ilahi CD yapıyordum Arabada gitmiyor dostum, diyorlar. Şimdi kardeşimin tavsiyesiyle genelde hareketli pop CD’si veriyorum.


Özellikle yolculuğa çıkacak dostlarıma bu CD’lerden hediye ettiğimde yolculukları esnasında şöyle mesaj atıyorlar:

 

“Celal dostum, teşekkürler ne kadar güzel şarkılar yüklemişsin, yolculuk bitmesin istedik”

 

Şimdi en son yaptığım ve teşekkür aldığım CD’nin içindekiler:

 

1.     Kayahan hitleri – Funda Arar – Ve Melankoli

2.     Sibel Can – Kış Masalı

3.     Sinan Akçıl – Tabi tabi

4.     İrem Derici – Kalbimin Tek Sahibine

5.     Kayahan hitleri – Tarkan – Yemin ettim

6.     Rafet El Roman & Ezo – Git Diyemem

7.     Hadise - Prenses

8.     Gökhan Özen – Benden Sorulur

9.     İrem Derici – Zorun ne sevgilim

10. Demet Akalın – İlahi Adalet

11. Mabel Matiz – Sultan Süleyman

12. Ebru Polat –Artık Sevmeyeceğim

13. İrem Derici – Nabza göre Şerbet

14. Mehmet Erdem – Gibi gibi

15. Funda Arar – Hafıza

16. Kayahan hitleri – Gülşen – Emrin olur

17. Nilüfer – Başıma gelenler hep senden

18. Hadise – Nerdesin Aşkım

 

Bunlar genelde hareketli parçalar, çünkü yavaş şarkılar arabada uyutuyormuş :) 

 


Kıymetli Engelli kardeşlerim, bizlere ‘iyi ki engelliyim’ dedirten şu Hadis-i Şerifi paylaşarak yazıyı bitiriyorum:

 

“Kıyamet gününde şehitler getirilip, hesap için durdurulur. Sadaka verenler getirilip, hesap için durdurulur. Dert verilip belaya uğratılanlar da getirilir, ancak onlara ne mizan kurulur ve ne de divan...

 

  Kendilerine yağmur gibi sevaplar yağdırılır. Bela ehlinin elde ettiği bu sonsuz ödülleri gören mahşer halkı, “ah keşke dünyada iken biz de hastalansaydık da cesedlerimizi makaslarla kesseydiler”, diyerek onların elde ettikleri mükafatlara imreneceklerdir. ”

 

Hadis-i Şerif (Taberani, Mu’cemul-Kebir).

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder