25 Aralık 2013 Çarşamba

Engelliler Hayat oyununun hangi ‘level’ inde?


Engelliler Hayat oyununun hangi ‘level’ inde?

 

   "Bilesiniz ki dünya hayatı bir oyun, eğlence, süs, aranızda övünme, para ve çocuk çoğaltma yarışından ibarettir. Bu, inkarcıların hoşuna giden bir bitkiyi yetiştiren bir yağmura benzer. Ne var ki daha sonra o bitki kurur, sararır ve sonunda çerçöp olur. Ahirette ise ALLAH'tan çetin bir azap, bir bağışlanma ve hoşnutluk vardır. Dünya hayatı, kandıran, geçici bir zevkten ibarettir. "   ( Hadid süresi, 20.ayet )

 

   Ben ondokuz yaşından önce rahatça yürüyüp koşabiliyordum. Ondokuz yaşında hastalığım ortaya çıktı, yavaş yavaş ilerledi ve şu an onbeş yıldır tekerlekli sandalyedeyim. Ve gittikçede ilerliyor... 

 



   Ben 2002 de "neden yaşıyoruz, bu dünyaya nerden geldik, sonuçta herkes ölecek ama nedir sonumuz, bu hayatın amacı nedir....vs?" gibi sorular sorup, cevapları Kuran-ı Kerim'de bulabilirsiniz yazan bir email üzerine gerçekten düşünmeye başladım.

 

   Kuran okumaya karar verdim. Günde 6-7 ayet okuyup aklımı çalıştırıp düşünmeye başladım. Yaklaşık altı ayda okumayı bitirdim. Tabi ki türkçe mealini...

 

   Ama şunu belirteyim, Kuran ayetlerini okurken şeytanın varlığını hissettim. Ne zaman Kuran'ı elime alsam müthiş bir esneme seansı, ağzım yırtılacak... Sanki birisi Kuran okumamı istemiyor... kim olabilir?

 

   Sonuçta namaz kılmaya başladım, Hem nefsimi, hem şeytanı yendim elhamdülillah.

 

   Ben hayatı bilgisayar oyununa benzetiyorum. Sağlıklı yani normal insanların çoğu oyunun birinci level’indedir diye tahmin ediyorum.

 

   Engelliler ise, özürlerinin zorluğuna göre, oyunun yüksek level’indedir, yani yüksek seviyesindedir.

 

   Ama bilgisayar oyunlarından da bilirsiniz, oyunda seviye arttıkça oyunu kazanmak zorlaşır. Sonuçta, level-1 de on puan olan bir hareket , yüksek levellerde bin puana kadar çıkar.

 

    Engelli kardeşlerime sesleniyorum; Kısacık dünya hayatında rahat olmayabiliriz ama şükredin, sabredin. Sağlıklı bir insanın "Çok şükür Allah'ım" demesi ile özürlü bir insanın "Çok şükür Allah'ım" demesine Allah aynı sevabı vermez. Allah adildir.
 

 

   Eğer isyan etmezsek, sabredip şükredersek, üstüne bir de ibadet yaparsak, katlamalı sevaplarımız sayesinde cennette çok yüksek makamlara ulaşacağız inşallah...

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder