19 Aralık 2016 Pazartesi

Geçen Haftaki Facebook Paylaşımlarımız


Geçen Haftaki Facebook Paylaşımlarımız

 

Bu yazımızda geçtiğimiz haftalarda Facebook’ta paylaştığımız yazıların bazılarını, blog sayfası okurlarımız için de paylaşmak istiyoruz izninizle…

 

NAMAZDA NİYE AĞLADIM?

 

3 aralık 2016 Cumartesi akşamı Kızılay’a giden kızkardeşim ve yengemi bekleyen yeğenlerimin can sıkıntısına niçin ağladığımı yazmıştım:

 

Az önce akşam namazı kılarken ağladım. Neden mi?

 Odamda 3 küçük yeğenim çizgi film izliyordu. Bende sesini kıstırdım namaza durdum.

 Yeğenlerim konuşuyorlardı, Annemgil nerde kaldı? Uff ya...

 Yattığım yerde namazımı kılarken duyduğum bu söz ile namazda çağrışım oldu. Sübhane Rabbiyel ala derken gözlerim yaşardı.

 

Yeğenlerim her zamanki gibi mutlu değillerdi, tedirginlerdi. Ancak anne babaları öbür odada olunca huzurlu oluyorlardı.

 

O an ŞEHİT çocuklarını düşündüm.

 hani haberlerde tabutun başında gördüğümüz çocukları..

 


Onlar ne çocukluklarında, ne de büyüdüklerinde huzurlu olamayacaklar. bir yanları hep eksik kalacak. :(

 

ENGELLİLER GÜNÜ MESAJIM

 

3 Aralık 2016 Dünya Engelliler gününüz kutlu olsun arkadaşlar ,

 

Bu Friedreich Ataksisi hastalığı (FA) bana Allah'ın hediyesidir ve ben seçildim elhamdülillah. ABD'deki istatistikte FA 50 binde bir görülen bir hastalıkmış.

 

Negatif bakan birisi, ne şanssız biriyim, ne kötü kaderim varmış, diyebilir.

 

Türkiye'de milyonlarca sağlıklı insan var. Ama Türkiye'de belki 400 FA hastası var. FA facebook grubunda 310 küsür kişi var.

 

Bundan dolayı ben ise, Rabbim beni seçmiş, diyorum.

 

Eğer bu dünya asıl hayat olsaydı, eğer hiç ölüm olmasaydı, eğer bu dünya ahiretin tarlası olmasaydı, eğer herkes mutlu olsaydı, …

 

İşte o zaman ben de, ah ne kötü kaderim varmış, derdim.

 

Evet Allah beni sevmiş elhamdülillah, ki bana sabredip katlamalı sevap kazanmam ve cennette yüksek makamlara gelmem için bu hastalığı hediye vermiş.





Bu hafta Facebook'ta şunu yazmıştım:
Hayat sana güzel dediniz belki ama çok şükür bugünüme...
Çok fırtınalar atlatmış, sahile demirlemiş yorgun kaptan gibiyim. (12.12.2016)

Böyle görmeyip hastalıktan şikayet etmek, Allah'a hediyeni beğenmedim demektir, ki çok büyük edepsizliktir.

 

AMEL DEFTERİ KAPANMADI

 

Babam hep şunu söyler:

 Oğlum durumuna binlerce şükür, der

 Neden biliyor musunuz?

 

Belki 14-15 sene önce TV'de Sakıp Sabancı'dan şunu dinlemiş, demiş ki:

 


 
Ben ki Türkiye'nin en zenginiyim, otomobil fabrikalarım var, fakat oğlum hiçbirine binemiyor.

 

Oğlum bana sadece 2 şey söylesin, dünyanın en mutlu insanı ben olurum.:

 

Desin ki baba çişim var, bir de baba karnım aç !

 (Zihinsel ve fiziksel engelli Metin Sabancı)

 

Allah, Sakıp beyi sevdiği için ona engelli evlat verdi.

 Çünkü, zaten merhamet dolu olan kalbini coşturdu ki;

 

 Hastane, Cami, yurt, okul, köprü gibi yüzlerce hayır kurumu yaptırmıştır.

 Ki böylece amel defteri kapanmadı. Allah rahmet etsin...

 

GARİPLERE NE MUTLU

 

Ağlamak Güzel Bir Kalbin İşaretidir.

 

 Bir insan ağlayabiliyorsa , hüzünlü kalbi vardır, çünkü o gariptir.

 


"Vücudu bu dünyada gurbette olan kimse "Garib" sayılmaz;

 aksine Garib;

 GÖNLÜ teninde Garib olan ve başı gönlünde Garib olan kimsedir."

 

 Hazret-i Ebû'l Hasan Harakânî

 

 Efendimizin SAV dediği gibi: GARİPLERE NE MUTLU...

 

HAYALİMİZİ KİRLETMEYELİM

 

Cenabı Allah öyle merhametli ki…

Kuran’da, önce “..Zinaya yaklaşmayın”, dedi. Sonra nasıl yaklaşılmayacağını anlattı:

 

“ (Habibim) Mümin erkeklere ve kadınlara söyle; gözlerini haramdan sakınsınlar, (Nur suresi, 30,31) , dedi.

 

Evet öyle merhametli ki bizi uyarıyor, çünkü zina gibi büyük günaha giden yolun en başında bakış vardır. Peki neden müminler bakmasınlar? , diyor.

 

Çünkü, bizi Allah’a yakınlıktan uzaklaştırmak isteyen şeytanın eline koz vermeyelim diye. Rabbimiz bizi çok seviyor, günaha girmemizi istemiyor. 

 


Onun için harama bakmayalım, ki hayalimiz kirlenmesin.

 

YÜK ETMEDEN KILALIM

 

Sevgili dostum ilahiyatçı Efkan Vural hocama sordum:

 

Hocam ben 43 yaşındayım. On yıldır beş vakit namaz kılıyorum. Bazen duyuyorum kılmadığım her vakit namazının farzının kazası gerekiyormuş. Benim otuz yıllık borcum var. Bunun bir usülü var mıdır hocam?

 

Celal, sen on yıl önce bilinçlendin ve Allah’a yaklaşmak ve sevgisini kazanmak için namaza başladın. Mühim olan o an’dır. O an’dan sonra sadece mazeretle kılamadığın namazları kaza etmen yeterli ama içinde vaktinde namaz kılmamanın hüznü olsun hep…

 

Mesela Celal, sen 2011’deki girdiğin şeker komasından çıkıp tam iyileştikten sonra, kılamadığın altı ayın kazasını kıldın.

 

Celal Rabbimiz öyle merhametli ki, tövbe edenlerin günahlarını sevaplara çeviriyor. (Furkan suresi, 70) Tövbe demek, bilinçlenmek ve artık Allah yoluna girmek demektir. Sen de 2006’da namaz kılmam gerek, dedin.

 

Celal, Allah merhametlilerin en merhametlisidir. Rabbimiz Bakara suresinde, “Allah kullarına kolaylık diler, zorluk dilemez” , demiştir, Kaza namazlarını tek tek hesaplamak insana yüktür.

 


Yük etmeyelim Ama şu mühim iki noktanın altını çiziyorum, Celal.

 

1-Eğer müsait olursan, kıldığın vakit namazının ardından bir de kaza namazı kıl.

 

Mesela, “Niyet ettim Allah’ım Senin rızan için geçmişte kılmadığım ilk öğle namazının farzının kazasını kılmaya.” Rabbimiz niyetini biliyor ki niyet amelden hayırlıdır..  

 

2-Sakın şeytanın ertele vesvesesine inanma !

 

Misal, Seneye namaza başlarım, nasılsa o an namaz kılmama günahım, sevaba dönüşecek dersen; o an bilinçlenmiş ve bir sene daha borçlanmış olursun…


*****



Sevgili dostlar, fakiriniz hepinizin inşallah cennete gireceğinize inanıyorum fakat,

Fakat mesele sadece cennete girmek değil, cennetteki makamımızı yükseltmektir.
Dünyadaki tüm çalışmalarımız daha rahat bir yaşam için değil mi?
Yaptığımız tüm ibadetlerimiz de aslında cennetteki derecemizi yükseltmek içindir Allah’ın lütfuyla.
 
Allah’a yaklaşmanın ve sevgisini kazanmanın yolu zikirdir.
“Kalpler ancak Allah’ı zikretmekle (anmakla) huzur bulur.” (Rad suresi, 28.ayet)
En güzel zikir NAMAZdır, Ertelemeyin…
 
Cennetteki derecemizi huşu ve ihlasla kılınan NAMAZ yükseltir.
Haydi namaza başlamaya, kılıyorsak daha bir huşu ve şevkle kılmaya… Haydi…
 

  
ANKARA’YA YİNE NUR GELDİ
 
 
16 Aralık 2016 Cuma günü Muhterem Hayat Nur Artıran Hanımefendi, Ankara Sincan Belediyesinin düzenlediği Hz. Mevlana’yı anlama konulu programında muhteşem bir konuşma yaptılar.
 
 
 
Program sonunda yine görüştük, çok mutlu oldum. Geçen sene olduğu gibi Nur hocamız Ankara’ya geldiğinde Nur geliyor yani kar yağıyor, bereket getiriyorsunuz. Sağolun varolun hocam. Sizi seviyorum.
 
 
 
Geçen sene ne yazdığımızı merak edenler okuyabilir:
 
 



Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder