5 Ekim 2015 Pazartesi

Kıymeti Bilinmeyen İki Şey


Kıymeti Bilinmeyen İki Şey


 
(SEVGİLİ DOSTLAR,
ARTIK HER PAZARTESİ YENİ YAZI YAYINLAYACAĞIZ.
HAFTAİÇİ KİTAPLA UĞRAŞACAĞIZ,
HAFTASONU YAZILARI YAZACAĞIZ İNŞALLAH.)

 

Dört aylık bir aradan sonra haftada bir olsa da yeni yazı yazmaya karar verdik.

 

Çünkü, ömür çok kısa ve bu yazılar inşallah tarihe düşülen notlardır. 

 

İnsanlığın İftihar Tablosu,  Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa Sallallahu Aleyhi Vesellem bir Hadis-i Şerif’lerinde şöyle buyuruyor:

 

“İki nimet vardır ki, insanların çoğu bunlar hususunda aldanmıştır, kıymetini takdir edip onları değerlendirmekten mahrumdur. Bu iki önemli nimet; sağlık ve boş vakittir.”

(Buhari, Rikak, 1, 60; Tirmizi, Zühd, 1; İbn Mâce, Zühd, 15; Müsned, 1/344)

 



Evet, acizane sağlığın kıymetin bilmedim, diyemem. Çünkü sağlıklı olup düz yürümenin nasıl bişey olduğunu, kendimi bildim bileli bu hastalığım olduğundan hiç bilemedim.

 

Ama şunu hep istemişimdir. Eskiden yürürken çay taşımaya korkardım, çünkü hep bardağın birazını çay tabağına dökerdim. Ne isterdim biliyor musunuz?

 

Eve gelen tüm misafirlere ve de anneme çay götürmek isterdim. Boşalan bardakları hızlıca tekrar doldurup getirmek isterdim.

 

Malesef bazı insanlar beden sağlıklarının kıymetini bilmiyorlar. Sağlıklıyken sürekli kahvede oyun oynuyorlar. Hem sağlığın, hem zamanın israfı…

 

Yaşlanınca da camiye müdavim oluyorlar, o da sandalyede oturarak namaz kılıyorlar…

 

Evet kıymeti bilinmeyen şeylerden birisi sağlıktır. Diğeri ise zamandır. Dün televizyonda bir sohbette bu hadisi açıkladılar. Zaman hakkında akılda kalıcı bir örnek verdiler:

 

Düşünün ki, bir bankada hesabınız var. Bu banka hesabınıza her sabah 86400 dolar yatırılıyor. Ama parayı en güzel şekilde o gün harcamanız gerekiyor, ertesi güne para devretmiyor. 

 

Akıllı kişi, paranın hepsini en güzel şekilde değerlendirir. Ev alır, eşya alır, kalan parayı hesap eder, son kuruşuna kadar o gün içinde kıymetli şeylerle bitirmek ister, çünkü devretmiyor. 

 

Allah bize hergün ömür sermayemizden 24 saat yani 86400 saniye veriyor.

 

Bununla hem ahiretimiz, hem dünyamız için hayırlı işler yapmalıyız ki, bu altından kıymetli saniyeleri iyi değerlendirelim.

 


Bunun için eskiden çok yaptığım bazı şeyleri azalttım. Maç izlemek gibi.

 

Zaten izlerken de sürekli “La ilahe illallah” diyerek ve salavat getirerek zikir sevabı alıyorum inşallah.

 

Evet 86400 saniyenin 20-30 bin saniyesi uykuyla geçiyor dediniz değil mi?

 

“Sabah namazına uyanmak niyetiyle uyayanın solukları tesbih sayılır” diyor Efendimiz SAV…

 

Allah hepimize zamanın ve sağlığın kıymetini idrak edip hayırlı işlerle değerlendirmeyi nasip etsin!  

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder