19 Ocak 2014 Pazar

E-Kitap çalışmam


E-Kitap çalışmam

 

Geçenlerde yayınladığım bir yazıda, blog sayfamdaki “Hayatımı Anlattığım Kitabım” ı E-Kitap haline getirme çalışması yapıyorum, demiştim.

 

İşlem bitti hamdolsun. Kitabımı android akıllı telefon veya tabletlerinizde ücretsiz indirip okuyabilirsiniz. Şimdi o yapım sürecini kısaca anlatmak istiyorum.

 


En çok kullanılan e-kitap formatı “.epub” dosyası idi. Ben önce kitabımı sayfadaki resimlerle, yani o haliyle bilgisayara aktardım ve sonra EPUB dosyası haline getirdim. Aslında işlem üç hafta sürdü ve yılbaşından önce sona erdi.

 

Ama o epub dosyasını okumak için insanların “Epub okuyucu” veya “Ebook Reader” programını kurması ve sonra da kitabımın epub dosyasını telefonlarına yükleyip açması gerekiyordu. Zaten kitabımın o epub dosyasını internete yüklemek ayrı bir sorundu.

 

Ben akıllı telefonumda, “Google Play Store” programından Kuran-ı Kerim programı indirmiştim. Sonuçta o da bir kitaptı ve ekitap okuyucu olmadan direk açılıyordu. Üstelik “Google Play Store” ’dan “Kuran” diye aratıp bulan herkes ücretsiz indirebiliyordu...

 


Ben de, O Kuran uygulamasını yapan bilgisayar mühendisine email gönderdim. Engelli olduğumu, yazdığım kitabı anlattım. O’na sizin yaptığınız gibi kitabımı ebookreader olmadan direk program haline nasıl getirebilirim ve nasıl yayınlayabilirim diye sordum.

 

Sonuçta Kuran programını yaptığına göre dindar bir insandı. Mailime cevabında kitabı önce okuyacağını ve yayınlamaya değer bulursa, program haline getirip yayınlayacağını belirtti.

 

Evet bu hafta içinde nihayi cevap geldi. Kitabımın epub halini uygulamaya çevirmiş ve “Google Play Store” üzerinde yayınlamış. Allah razı olsun.

 

Allah’tan duam, tüm gençlerimizin kitabımı okuması ve dersler çıkarmalarıydı. Ve inşallah ben Hakk’a yürüdükten sonra kalıcı bir eserimin olmasıydı.

 

Hamdolsun duam kabul oldu. Şimdi android akıllı telefonu veya tableti olan isteyen herkes, dünyanın neresinde olursa olsun, kitabımı ücretsiz indirebilecekler elhamdülillah...

 

Google Play Store’u açıp “engellilik” diye aratırsanız, “En büyük engellilik nedir?” isimli uygulamayı görürsünüz, ücretsiz yükleyebilirsiniz.

 


 


Uygulamayı android telefon ya da tabletinize yükleyin. Uygulamayı açtığınızda kitabın kapağı çıkıyor. Birkaç saniye içinde ana ekran geliyor.

 

Ana ekranda “Okumaya Başla” ve “Son Yer” isimli iki komut var. Anlaşıldığı gibi eğer okuyorken sıkılır, programı kapatırsanız; sonraki açışta “Son Yer” e tıklayıp kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

 


“Okumaya Başla” ya tıklarsanız karşınıza kitabın içeriği başlıkları çıkacaktır. Kitap beş bölümden oluşmaktadır. Her bölümün yirmi civarında alt başlığı vardır.

 

Tavsiyem “Bölüm1” e tıklayıp okumaya başlayın. Bittiğinde isterseniz “next page” tuşu ile bir sonraki sayfaya geçebilir yada telefonun geri dönüş tuşu ile bir önceki “Table of Contents” kısmına dönersiniz...

 

İsterseniz “Bölüm2” ye tıklar yahut nasılsa bir dahaki açışta “Son Yer” e tıklayıp devam ederim deyip kapatabilirsiniz.

 

Kitabı okurken yazıları istediğiniz gibi büyütebilirsiniz...

 

Kitabın adı: En büyük engellilik nedir?

 

Konu: Celal Çelik'in Hayat Hikayesi

 

Yaşadığım hayat serüvenimin özeti şudur :

 

“Hasta olduğumu, hayallerle geçmiş ondokuz yılın sonunda öğrenmem. Ve yıllardır aradığım gerçek aşkı bulmam” diyebilirim.

 

İnşallah bu kitabı okuyunca AŞK’a, engellilere, dinimize bakışınız değişecek.

 

Kitabımı android akıllı telefon veya tabletlerinizde ücretsiz indirip okuyabilirsiniz.

 

Google Play Store’u açıp “engellilik” diye aratırsanız, “En büyük engellilik nedir?” isimli uygulamayı görürsünüz, ücretsiz yükleyebilirsiniz.

 


NOT: İphone ve İpad için uygulamayı henüz yapılmadı. Fakat iTunes dan herhangi bir EbookReader programı yükleyiniz.

Ve sonra da En_buyuk_engellilik_nedir.epub isimli dosyayı indirip açınız.

Şurdan indirebilirsiniz:

 


 

 

Celal Çelik                    Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder