22 Eylül 2013 Pazar

Neden Türk Sanat Müziği (TSM) ?


Neden Türk Sanat Müziği (TSM) ?

 

   Hayatımı anlattığım kitapta ( http://celal1973kimdir.blogspot.com/ ) anlattığım gibi 2002’de hidayete erdikten sonra hayatımda bir çok şeyi değiştirdim.

 


   Hayatımı anlattığım kitabı yazılarımda sık sık vurguluyorum. Okuyanlar, hayatınızdan çok dersler çıkardık, diyorlar. Bu yüzden çok kişinin okuyup istifade etmesi için acizane bahsediyorum. İnşallah sıkılmadınız.

 

   Evet hayatımda pek çok değişiklik yaptım. Mesela, sigarayı bıraktım. Televizyonda, sokakta olsun, çıplaklık içeren şeylere bakmama ve teyemmüm ile oturduğum yerde de olsa NAMAZ kılma kararı aldım.

 

   İşte hidayete erdikten sonra hayatımda yaptığım değişikliklerden biri de dinlediğim müzikti. Ağırlıkla dinlediğim stresimi artıran arabesk müziğini bıraktım.

 

   2003 yılında haftasonu radyoları zap yaparken Burç Fm’de Ertuğrul Erkişi’nin canlı Türk Sanat Müziği programına takıldım kaldım. Ud’u ve güzel sesiyle canlı söylediği şimdi uzaklardasın şarkısı ile gözyaşına boğuldum.

 

   Ertuğrul Erkişi’nin sesine ve TSM’ye aşık oldum. Anladım ki ruhum sanat müziğini istiyordu. O yıllarda radyoya bağlanıp şarkı istemiştim, kaydettim:

 

     Ertuğrul Erkişi - Söyleyemem Derdimi - CANLI UD İLE


 

   On yıldır sanat müziği dinliyorum. (2013) İnternetten indirerek binlerce şarkılık bir TSM arşivi yaptım. TSM dinleyerek ruhumun dinlendiğini ve kalbimin yumuşadığını ve ağlamanın tadını hissediyorum.

 

   Arşivimdeki binlerce şarkıdan bunlar eminim hepinizi duygulandıracaktır.

 

  • Elbet birgün buluşacağız, bu böyle yarım kalmayacak
  • Şimdi uzaklardasın, gönül hicranla doldu
  • Ahımı, hicranımı sakladım, gizli tuttum, gönlümü yıllar yılı hayalinle avuttum
  • Gülünce gözlerinin içi gülüyor, kendimi senden alamıyorum
  • Kapıldım gidiyorum, bahtımın rüzgarına
  • Unutturamaz seni hiçbir şey, unutulsam da ben
  • Duydumki unutmuşsun gözlerimin rengini
  • Gözlerinin içine başka hayal girmesin
  • Tadı yok sensiz geçen ne baharın, ne yazın
  • Beni bırakıp gitme güzeller güzeli (Bestekar ölen kızına bestelemiş)
  • Avuçlarımda hala sıcaklığın var, unuttum dese dilim vallahi yalan (Bestekar başucunda lösemiden ölen kızına yazmış ve bestelemiş)

 

Dedem 1991'de öldükten sonra bağ kurudu, ev harap oldu.
   Aslında benim TSM sevgim nereden geliyor biliyor musunuz? Ben çocukken seksenlerde okul kapanınca memleketimiz Ereğli’ye giderdik. Orada yaz akşamları bağ evinde terasta, dedem radyosundan hep TSM açar, beraberce dinlerdik. O nağmeler hem ruhuma hem gönlüme işlendi.

 

   TSM insanı duygulandırıp ağlatıyor. Dünyanın hiç bir ülkesi böyle bir müziğe sahip değildir. Osmanlı’da TSM’nin hastaları tedavi amaçlı kullanıldığını biliyor muydunuz? Her makam ayrı bir hastalığa iyi geliyormuş.

 

   Şu an radyoda bir TSM şarkısı çalıyor. Biliyorsunuz bazı yabancı şarkılara türkçe söz yazılıyor. Acaba bu şarkı nasıl yabancı dile çevrilir?

 

Kimseye etmem şikayet ağlarım ben halime,
Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbâlime,
Perde-i zûlmet çekilmiş,korkarım ikbâlime,
Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbâlime.


Şevval Sam - Kimseye Etmem Şikâyet


 

 

   TSM dinleyicileri genelde nazik, mülayim, ince ruhlu insanlardır. TSM dinleyenlerin adi suçlara karıştığı hiç görülmemiştir. Bazı müzikleri dinleyen evet terörist olabilir ama TSM dinleyicisi asla...

 

   İnşallah çocuklarımıza, yeğenlerimize bol bol TSM dinletelim. Onlar belki şimdi dinlemezler, ama arabaya binince radyodan bir TSM açalım. Kulakları bu nağmelere aşina olsun. Büyüyünce asıllarına rücu ederler.

 


Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder