25 Kasım 2012 Pazar

AŞK ÖZLEMEKTİR


AŞK ÖZLEMEKTİR

 

Yıllardır televizyonda izlediğim dizilerde aşkı hep ayaklar altına aldılar. Aşk gönüllerde duyulan heyecanla beraber saf özlemdir...

 

Peygamber Efendimiz SAV "Haya imandandır" derken bu saf aşkların özüne de vurgu yapmaktadır bence... Beğendiği delikanlıyla veya kızla gözgöze gelmekten utanmaktır aşk.

 





Aşk onunlayken onu özlemektir. Tıpkı Hz. Ebubekir’in Efendimizin SAV yanındayken bile onu özlemesi gibi...

 

Bazen düşünüyorum da galiba aşkı yaşayan en son nesil bizimkisi... Cep telefonu, msn çıktı, özlem bitti. Ben sevdiğim kızın gözlerine bakamazdım, utanırdım, heyecanlanırdım.

 

Ben sevdiğim kızı ancak yazları görürdüm, özlerdim. Özlemle hislerimi mektuba dökerdim. O da bana mektup yazardı. Böylelikle ruhlarımızın inceliklerini görerek, hem fiziğe hem de ruha aşık olurduk. 

 

Şimdi artık özlem yok. Cepten bir aloyla özlem bitiyor. Öyle olunca da evlilikler çabuk bitiyor. Çünkü fiziki güzellik 6 ay içinde alışkanlık yapıyormuş sonrası iç güzellikler...

 

Eş seçerken güzellik öncelik alıyor ; Davranışlar, sözler ve güzel ahlak en son geliyor ne yazık ki... Ve sonuç: boşanmalar, mutsuz çocuklar...

 

Allah şimdiki gençlerin sonunu hayretsin.

 

Evet ben Leyladan Mevla aşkına dönenlerdenim hamdolsun ama özlem bitmedi. O kızın yanındayken bile içimde özlem vardı. Önceden gurbete gitsem Ereğli’yi özlerdim. Şimdi emekliyim, yazları dört ay Ereğli’deyiz ama hala özlem geçmedi.

 

İnsan cennetten dünyaya indirildi ya biz aslında asıl vatanımız cenneti özlüyoruz. Bir alim, cennete de sonradan geldik. Biz aslında Allah’ı özlüyoruz. Aslında cenneti istememiz de Cemalullah’ı görmek içindir, diyor.

 

Aşk özlemektir. Şimdi ilahi aşk ile -bu imanımı kaybetmeden ruhumu teslim edebilirsem- Allah’ın cemalini göreceğim günün hasretiyle yanıyorum.

 

Ey aşk, seni senelerce yabancı kalplerde aramışım, oysa bendeymişsin, bilemedim, oyalanmışım.


Celal Çelik
              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder