15 Haziran 2017 Perşembe

Odamda İtikafa girdim


Odamda İtikafa girdim

 

Merhabalar Sevgili gönül dostlarımız,

 

Efendim Perşembe yazılarına ara vermiştik ama bugünü de boş geçmek istemedik:

 

Bugün Ramazanın 20. Günü. (15 Haziran 2017) Peygamber Efendimizin SAV “Kadir gecesini ramazanın son on gününde arayın.” Diye işaret ettiği son on güne girdik.

 


Peygamber Efendimiz SAV ramazanın son on günü mescidde itikafa girermiş. Belki de Efendimiz SAV Kadir gecesini ibadetle geçirmemiz için biz ümmetine örnek olmak istemiştir, Allah en doğrusunu bilir.

 

İtikaf ibadeti hakkında internetten çeşitli sitelerden derlediğim şu bilgiyi paylaşmak istiyorum:

 

İTİKAF HAKKINDA BİLGİ

 

İtikaf, bir camiye belli bir süre kapanarak ibadet etmektir. İtikaf eden kişi (mütekif ya da akif) bu süre içinde zorunlu olmadıkça camiden dışarıya çıkmaz. Peygamber Efendimiz SAV, Medine’ye hicret ettikten sonra her yıl Ramazan ayının son on gününü camide itikafla geçirmiştir.

 


İtikafın vacip, sünnet ve nafile olmak üzere üç türü vardır. Vacib itikaf, yükümlünün adak yoluyla girdiği itikaftır. Bu itikafta oruç tutmak zorunlu olduğu için bir günden az olamaz. Adaklarda belirlenen yer ve zaman bağlayıcı değildir. Bu nedenle adanan itikaf başka bir cami ve zamanda yapılabilir. Sünnet itikaf, Ramazan ayının 10 gününde girilen itikaftır. Bu sünneti bir yerdeki belli kişilerin yerine getirmesi durumunda öbürlerinin üzerinden yükümlülük düşer (kifa-i sünnet); yoksa bütün cemaat sünneti terk etmiş sayılır.

 

İtikâfa girmek nefsi yasaklardan korumada daha etkili bir yöntem olduğu gibi, ramazanın son on gününde olması tahmin edilen Kadir gecesine rastlama imkânı ve umudunu da arttırır. İtikâf, insanı dünyevî meşgalelerden uzaklaştırıp daha fazla ibadete vesile olması yanında, genel anlamda hayatın anlamı üzerinde tefekkür etme imkânı da sağlar.

 

İnsanların zaman zaman böyle derin tefekküre ihtiyacı vardır. İtikâf bu tefekkürü gerçekleştirmek için bir fırsat olarak kullanılabilir. Itikâf yapmak isteyen kişi, itikâf niyetiyle mescid veya mescid hükmündeki bir yerde kalmaya başlayarak itikâfa girmiş olur.

 

Vaktini namaz, Kur'ân tilâveti, dua, zikir ve tefekkür gibi ibadet ve taatlerle veya dinî bilgi ve kültürünü artıracak sohbet ve okumalarla değerlendirir. Doğal ihtiyaçlarını gidermek için mescidi meşgul etmeyecek ve kirletmeyecek şeyleri mescide getirebilir.

 

Mescidde yer, içer ve orada istirahat eder. Mescidin içinde giderilmesi mümkün olmayan zarurî ve doğal ihtiyaçları için dışarı çıkabilir. Ancak ihtiyacını giderdikten sonra hemen itikâf mahalline geri döner. Nafile itikâflar dışarıya çıkmakla bozulmaz. Ancak vacip itikâflar, zorunlu ihtiyaçlar dışında itikâf mahallinin terk edilmesiyle bozulur.

 

Tercih edilen görüşe göre, itikâfın asgarî süresi için bir sınır koyulmamıştır. Bu bakımdan bir mescidi ziyaret eden kişi, bu ziyaret süresinde bile itikâfa niyet edebilir.

 

EFKAN HOCAM OLUR DEDİ

 

Acizane bendeniz de son on gün itikafa girmeyi çok istedim. Fakat yatalak engelliyim, mescide veya camiye gidemem. Sevgili dostum ilahiyatçı Efkan Vural hocama bu isteğimi sordum. Dedi ki:

 

“Celal bence sen sürekli itikaftasın. Ama çok istiyorsun biliyorum, eğer ramazanın son on günü itikafa girmek istersen, burda yani odanda girebilirsin…

 

Biliyorsun on gün nefsani ve dünyevi arzuları bırakıp melekler gibi sürekli dua, namaz, zikir, tefekkür, Kuran’la meşgul olmak gerekiyor.

 

Senin nefsani tek zevkin sadece müzik dinlemek biliyorum. Buna on gün ara ver, ama istersen ilahi dinleyebilirsin. Aslında dini herşeyi yapabilirsin, hatta dini film bile izle.”

 



Evet dün akşam bendeniz odamda itikafa girdim. (14 Haziran 2017)


Kendime plan yaptım. Sabredeceğim ve on gün geceleri uyumayacağım ve sürekli namaz, dua, tefekkür, zikirle meşgul olup inşallah Kadir gecesini ihya etmiş olacağım.

 

Gündüzleri bol bol kaza namazı kılacağım. Arapça Kuran okumayı bildiğim için Kuran okuyacağım. 250 kişilik dua listeme gece gündüz baklavalı dua edeceğim inşallah…

 

Youtube’dan bol sohbet dinleyeceğim ve Çağrı gibi dini filmler izleyeceğim inşallah.

 


Niyetim hayır, inşallah akibetim de hayır olur. Allah dualarımı kabul etsin inşallah.

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder