17 Ekim 2016 Pazartesi

Allah’ın Sevgisine Nasıl Erilir?


Allah’ın Sevgisine Nasıl Erilir?

 

Bu yazıda -inşallah- Allah’ın sevgisine nasıl kavuştuğumuzu paylaşacağız.

 

Evet, kalpten Allah’ın sevgisini hissediyorum; Çünkü Rabbimden heran ilahi ipucu geliyor, çok zevkli bir hayat. Allah sizinle sürekli konuşuyor.

 

Yazıları yazarken, birine birşey diyeceğimde, birşey yaparken, eğerki neticesi olumsuz olacaksa, yapmamam, söylememem, yazmamam için, mutlaka Allah bir uyarı gönderir. Bendeniz bunlara ilahi ipuçları diyorum.

 

Defalarca şahidim, Uyarıyı dinlemezsem hiç iyi olmuyor. Bu uyarıların bazıları şunlar:

 

Tam o işi yapacakken, yazıyı yazdığımda veya tam konuşacakken aniden birşey oluyor, telefona mesaj geliyor, elektrik gidip geliyor, bilgisayar anlık kitleniyor, komşudan tıkırtı geliyor, cam açıksa bir kuş ötüyor, vs. daha çok…

 



Evet Rabbim beni seviyor, ne diyor Hadis-i Şerifte Cenab-ı Hak:

 

Hz. Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor:  "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

"Allah Teâla Hazretleri şöyle ferman buyurdu:

"Kim benim veli kuluma düşmanlık ederse ben de ona harp ilan ederim. Kulumu bana yaklaştıran şeyler arasında en çok hoşuma gideni, ona farz kıldığım (aynî veya kifaye) şeyleri  eda etmesidir. Kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder, sonunda sevgime erer. Onu bir sevdim mi artık ben onun işittiği kulağı, gördüğü gözü, tuttuğu eli, yürüdüğü ayağı (aklettiği kalbi, konuştuğu dili) olurum. Benden bir şey isteyince onu veririm, benden sığınma talep etti mi onu himayeme alır, korurum. Ben yapacağım bir şeyde, mü'min kulumun ruhunu kabzetmedeki tereddüdüm kadar hiç tereddüte düşmedim: O ölümü sevmez, ben de onun sevmediği şeyi sevmem."(Buhârî, Rikak 38.)

 

İlahi ipuçları gönderiyor. Çünkü Allah insanlarla olaylarla konuşur.

 

Biliyorsunuz ilk insan Hz Adem AS’ın oğlu Kabil, kardeşi Habil’i öldürmüştü ve cenazenin başında ne yapacağını bilememişti.

 

Allah, bir karga göndermiş, yeri eşelediğini görünce ne yapması gerektiğini anlamıştı.

 

“Nihayet Allah, ona kardeşinin ölmüş cesedini nasıl örtüp gizleyeceğini göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtmekten âciz miyim ben?" dedi. Artık pişmanlık duyanlardan olmuştu.” (Maide suresi, 31. ayet)

 

BAZI İBADETLERİM

 

İlahi ipuçları ile inşallah yaptığım zaman Allah’ın sevgisini kazandığımı düşündüğüm bazı ibadetlerden acizane örnek olması için bahsetmek istiyorum:

 



Bendeniz, beş vakit namaz ve ramazan orucunun dışında, (bu sene ramazanda hastalıklarımdan dolayı, ilk ve son gün, ptesi perş oruç tutabildim, geri kalan 20 gün fidye verdim), yani farzların dışında şunları yaparım:

 

Ekim’den başlayarak Mayıs’a kadar (önceden ptesileride) Perşembe günleri nafile oruç tutarım. Ayrıca kandil, aşure günü, arefe günü gibi özel günlerde de oruç tutmaktayım.

 

Nafile demek, boşuna demek değildir. Nafile ibadet, yapılması farz gibi emir olmayan, fakat yapıldığında çok sevap olup Allah’ın sevgisine erdiren ibadetlerdir.

 
Namazları sırtüstü yatarak Kabe TV'ye bakarak kılıyorum

Pazartesi ve Perşembe sabah namazlarına erken kalkar, namazı kılıp 250 kişilik dua listeme baklava yiyerek (ağlamak bana baklavadan lezzetli geliyor) uzun uzun dua ederim.

 

Uzun uzun baklavalı dua ediyorum, ki kabul olunan çoktur.

 

Her sabah güneşin doğuşuyla, Nefsin ve şeytanın vesvesesinden korunmak için, 41’er kez Ayet-el Kürsi, Felak, Nas okuyorum; akşamları ise 7’şer kez…

 

Güneşin doğumundan 45 dk geçince bu sureler bitiyor ve hemencecik tam bir hac ve umre kadar sevabı olan iki rekat işrak namazı kılıyorum.

 

Ayrıca hergece ve gündüz okuduğum 132 salavatın ve 11 ihlas+1fatihanın sevabını Efendimizin SAV, ehlibeytin ve ashabın ruhuna hediye ederim.

 

Artı maddi manevi rızklarının artması için 25 kişinin ruhuna da hediye ediyorum.

 

Sevgili ​dostlar, akşam ezanı ile gün biter benim için. Akşam ezanı ile adeta uzlete çekiliyorum. Yani yalnız kalıyorum. Rahat ağlamak için. Yoksa konsantre olamıyorum. Annem, hem benim, hemde oturma odasının kapısını kapatıyor.

 

Çünkü, dünya müminin zindanı, kafirin cennetidir, Az gülün, çok ağlayın, der Efendimiz SAV.

 

Akşam namazı olan 5 rekat sonrasında 6 rekat evvabin namazı kılıyorum.

 

Normalde 22-22:30 gibi yatıyorum, fakat şeker olduğu için ayaklarım yanıyor. Gözlerimi açamıyorum ama uykuya geçmem bazen 12’yi buluyor.

 

Bu yüzden, Sabah namazı, dua, sureler, işrak namazı sonrası bir saat uyuyup sabah 9’da kuşluk namazı alarmıyla uyanıyorum.

 

2+2 rekat Kuşluk namazını kılıp kısa sabah duası ediyorum. Kahvaltı sonrası, güzel, kısa bir yazıyı sayfamda yayınlayıp email grubumuza mail atıyoruz.

 

Bunlar, yani işrak, kuşluk, evvabin namazları sevabı çok olan nafile namazlardır.

 

Kılıyorum, Çünkü Allah’ın ilahi ipuçları ile beni sevdiğini anlıyorum.

 

Her Perşembe yavaşta olsa arapça Yasin suresi okurum.

 

MAÇTA ZAMANI BOŞA GEÇİRMİYORUM

 

Mutasavvuf Yazar Osman Nuri Topbaş Hocaefendi şöyle der:

 

“Hakikati idrak etmiş bir insanın bu dünyada boşa geçirecek bir an’ı yoktur.”

 

Vaktim boşa geçmesin diye bolca sohbet dinliyor ve süzülen bilgileri hayat tecrübelerimle harmanlayıp blog sayfam için yazılar yazıyorum.

 

Önceden (2003) Ligtv’ye üyeydim, israf diye kapattırdım, kitaptan okumuşsunuzdur.

 

Maç izlemeyi severim ama Şimdilerde maç izlerken şunları yapıyorum.

 

1-) Maç izlerken Sesi kısıp akıllı telefonumdan youtube yada radyo sohbeti açıp dinlerim.

 

2-) İzlerken sesi kısıp zikir yaparım. Salavat, La ilahe illallah, Tevbe Estağfirullah…

 

Dostlar, dünyaya birkez geliyoruz, ölüm yaklaştı, biraz sevap biriktireyim.

 

Nasılsa kabirde bol bol uyuyacağım inşallah.

 


Sevgili Dostlar, eğer tatmadıysanız, NAMAZA başlamanızı ve gerçek huzura kavuşmanızı çok içten niyaz etmekteyiz. Çünkü herkesi çok seviyorum.

 

Elbette, Ahirette mükafatı çoook fazladır, ama inşallah dünyada da, O kadar çok huzur bulacaksınız ki, tatmış biri olarak, inanın bana…

 

Ama nefis ve şeytan namazı bıraktırmak çok uğraşacaktır. Onlarla inatlaşın.

 

Zaten inat duygusu, haram ve günahlara girmeme, ibadetten uzaklaştırmak isteyen nefis ve şeytana karşı inat edelim, diye verilmiştir.

 

Şeytan ve nefsimize mağlup olmamak için şimdi hemen namaza başlayalım.

Başlayalım ki namazın manevi zevkini tadalım...

 

Eğer namaz kılmasını bilmiyorsanız, internetten  "abdest nasıl alınır, namaz nasıl kılınır, beş vakit namazın kılınışı" konularını inceleyebilirsiniz....

 


Haydi bunca nimet veren Cenab-ı Allah’a teşekkür için namaza başlamaya ..... 

Allah hepimizi cennetine koysun İnşallah. (Amin) 

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder