30 Haziran 2013 Pazar

Saymakla bitmez nimetler


Saymakla bitmez nimetler

 

   "Kendisinden dilediğiniz her şeyi size vermiştir. Allah'ın nimetini sayacak olsanız bitiremezsiniz. Doğrusu insan pek zalim ve çok nankördür."  

(İbrahim suresi - Ayet: 34)

 

   Merhaba sevgili Arkadaşlar,

Size benim hayatımdaki bazı zorlukları yazacağım ve bir soru soracağım.

 

- Tekerlekli sandalyede yürüyemiyorum.

- Geceleri sağdan sola dönemiyorum.

- Lavabo-banyo ihtiyaçlarımı tek başıma karşılayamıyorum.

- Yemek ve giyinme gibi hiçbir şeyi tek başıma yapamıyorum. (Annem ve babamdan Allah razı olsun, uzun ömür versin.)

- Sabahtan akşama kadar oturuyorum, oturan yerlerim ağrıyor :)

- Evlenip çoluk çocuğa karışamayacağım.

- Namazda alnımı secdeye koyamıyorum…..   Daha nice madde...

 

 

    Şimdi soruyorum:

  -   Ben neden sürekli şükrediyor ve namazlarımı kılıyorum?

 

 

İsterseniz yukarıdaki ayetin sayısını bitiremeyeceğimiz sahip olduğumuz nimetlerden sadece birkaç tanesini söyleyeyim:

 

- Ben hayvan, bitki, dağ, taş değil, varlıkların en şereflisi yani insan olarak yaratıldım.

 

- Müslüman - Türk - Türkiye – Ankara’da İsa-Nuriye Çelik’in oğlu olarak gönderildim.

 

- Gözüm görüyor, müzik dinliyorum, seviyorum ve en önemlisi düşünüyorum.

 

- Çok mutlu bir yuvam, annem, babam, kardeşlerim, sağlıklı yeğenlerim var..

 

- Belki de en önemlisi iman nimeti verildi.

 

     Yani verilen bu imanla dünyada yaşarken tabiri caizse perde arkasını,

     yani ahiret hayatını görür gibi mahşer gününe hazırlanmak...

 

- Kalp-mide-böbrek-ciğer …vs. hastalığım yok. istediğim şeyleri yiyebiliyorum ve tat alıyorum.

 

- Arabamız, evimiz, eşyalarımız, giyecek, yiyeceklerimiz var...

 

- Yağmur, denizler, çiçekler, piriç pilavı :)

 

- vs… Şu anda aklıma yüzlerce nimet geliyor.

 

 

Eminim sizin de şu an yüzlerce nimet aklınıza gelmiştir.

 

ALLAHU TEALA DOĞRU SÖYLEMİŞ. SAYMAKLA BİTMEZ NİMETLER...

 

Ve ben sahip olduğum bunca nimetlere şükür için NAMAZ kılıyorum.

 

(Karınca’nın Hz. İbrahim’i AS saran ateşe ağzında bir damla su taşıması misali şükründen aciz olsam da)  NAMAZ kılıyorum.

 

Evet sahip olduğum nimetlere şükür için namaz kılıyorum, cennet için değil.

 


Yani biz daha sahip olduğumuz nimetlerin şükrünü hakkıyla yerine getirmekten acizken, cenneti nasıl kazanabiliriz ki? 

 

Cennet, Allah’a inanarak Salih amel işleyen ve NAMAZ kılan kullarına Allah’ın lütfu ve ikramıdır.

 

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder