Soru: Bu
Çiçeği Kim Yarattı?
Geçenki yazıda İman’ın
çeşitlerinden bahsetmiştik. İmanımızı
tahkiki iman seviyesine çıkarmak, kabre imanlı girmek adına çok önemlidir,
demiştik.
Naçizane bir ilim
taşıyıcısı olarak, bugün yine araştırmacı kıymetli Uğur Akkafa beyin o sohbetindeki bilgilerin özetini paylaşmaya devam
ediyoruz. Diyor ki:
Evet,
şimdi Taklidi İman’dan Tahkiki İman’a geçiş için bir misal verelim; Bir saksı
çiçeği koyalım masamıza ve bu çiçeği birlikte inceleyelim.
Biz bu çiçeği görüyoruz
ve biliyoruz ki bu çiçeği Allah yarattı, bunu kalbimizle söylüyoruz, ama mesela
denebilir ki, Allah yarattı diyorsunuz ama, bakın toprak var, hava var, ışık
var, su var; bu çiçeğe etki ediyor
görünen dört tane unsur var.
Peki
Allah yaratıyorsa buradaki toprak gibi, su gibi unsurların rolü ne? Yani ben su
dökmesem çiçek kurur. Ama islam literatüründe geçiyor ki, hayır bu havanın, suyun veya çevrenin, hiçbir
şekilde bu çiçeğin oluşumunda etkisi yok?
Şimdi
çiçeğimizi inceleyelim; malum islamın dışında başka inanışlar da var; bu çiçek
kendi kendine oluyor diyenler de var; bu çiçeği toprak, su, hava yapıyor
diyenler de var; tabiat kanunları yapıyor diyenler de var.
Çiçek
başka hiçbir yerden bir tesir almıyor; ya saksının içindeki toprak su ve
mineraller, veyahut çiçeğin etrafında tabiat kanunları denilen hükmeden bu
kanunlar...
Ya
da çiçeğin içindeki atomlar, yani her maddenin en küçük yapı taşları olan
atomlar, tanecikler bir araya geliyor ve bu
çiçeği meydana getiriyorlar.
Allah inancının dışında 3
tane inanç var, bu inançları inceleyelim. Çünkü, biz bu çiçeğin Allah tarafından yaratıldığına inanıyoruz, tahkik
edersek bakalım nasıl olacak.
Bu
çiçeğin üzerinde gözlenen işlere bakalım; çiçeğin üzerinde bir
renk görüyor muyu? Evet. Bir şekil görüyor muyuz? Evet. Peki bu çiçeğin kendine
has bir kokusu var mı? Evet.
Üç
tane iş var. Birincisi şekil, ikincisi koku, üçüncüsü renk. Peki bu işleri
yapabilmek için ne gibi özellikler lazım? Ortada bir iş var ve bu işi yapanı
bulacağız;
Mesela bu düzenli işler,
düzenli şekiller, intizamlı oranlar, ilimsiz, bilmeden yapılabilir mi? Yapılamaz,
bir bilgi kesin şart, elimizde şimdi bir özellik var; İLİM. Yani böyle bir şekil yapılabilmesi için ilim lazım.
Peki, kainatta bir sürü
renk var. Bu çok renkler arasından iki rengin (çiçek sarı, yapraklar yeşil)
buraya konulması bir tercihi gösterir, değil mi? Öyleyse bir iradeyi gösterir
mi? Kesinlikle, öyleyse elimizdeki
ikinci özellik İRADE olacak.
Peki sadece bilmek ve
tercih etme özellikleri, kuvvet olmadan bir iş yapabilir mi? KUVVET olmadan iş
yapılamaz. Demekki üç sıfat elimizde; böyle bir şekli verebilmek böyle bir
rengi oraya yerleştirebilmek, böyle bir
işi yapabilmek için İLİM, İRADE ve KUVVET-KUDRET gerekir.
Peki bunlar ölü olan
birisinde olabilir mi? Asla, öyleyse HAYAT denilen şey başa oturdu; Demek ki, hayat, ilim, irade, kudret
özellikleri olacak ki, bu işleri yapabilsin.
Şimdi
saksının dibinden bir miktar toprak alalım. Bu toprakta mutlak
surette 4 özellik olmak zorunda ki, bu çiçeğe şekil verebilsin, renkleri o
şekilde yerleştirebilsin, koku verebilsin.
Peki toprakta bir bilgi
bir ilim var mı? Yok. Toprak bir şeyi irade edebilir mi, yani tercih edebilme
özelliği var mı? Yok. Peki toprak hayat sahibi, şuurlu mu? Değil.
Toprak atomlardan bir
araya gelmiş bir madde, yani bilim
dünyası diyor ki, cansız.. Cansız olan bir şeyde, ne ilim olur, ne irade olur,
ne kudret olur. Tamam toprağı eledik, toprak bu çiçeğin şeklini, rengini,
kokusunu veren DEĞİL...
Peki döktüğümüz su, su da
hayat, ilim, irade var mı? Yok. Peki şu an burada da bulunan havada, ilimi,
irade, hayat, kudret var mı? Yok.
E ne oldu o zaman? Bu
havanın, bu toprağın, bu suyun çiçeği yapan olmadığı KESİN. Saksının yapamayacağını da herkes bilir
zaten, peki başka tesir eden var mı? Yok, tesir edebilecek başka hiç bir şey
yok.
Peki
SADECE toprak, hava, su, güneş ışığı bu çiçeğin üzerinde bir tesir etkisine
SAHİPSE; ve bunların çiçeği yapaMAyacağı KESİN olarak ispatlanmışsa, bu çiçeği
kim yapıyor?
Öyleyse
şu bildiğimiz alemin dışında ama, hayat, ilim, irade, kudret sahibi birisi var
ki, o bunu yapıyor; işte O na “Vacibul Vücud” deniliyor; “varlığı zorunlu olan”
bir yaratıcı var.
İşte
islam dünyası bu yaratıcıya ALLAH C.C. ismi ile hitap ediyor.
Evet..
Anladık ki bu çiçeği toprak hava güneş su yaratamaz, ancak ilim irade kudret
sahibi Allah c.c yaratabilir.
Demek
ki bu çiçek gibi etrafımızda gördüğümüz bütün çiçekleri, bütün varlıkları da
Allah c.c. yaratabilir ve yaratmıştır.
İşte bu suretle baktık ve taklit
tahkike geçti ..Elhamdulillah ..
Akla
soru gelebilir; Neden Allah yaratıyor da, etrafına toprak hava su gibi
etkisi var gibi görünüp ama etkisi olmayan şeyler koyuyor?
Onun
cevabı da şu; Okullarda biliriz, öğretmenler bizi test sınavına sokar,
mesela 2 kere 2 kaç diye sorarlar ve seçenekler olur.
a)1 b)2 c)3 d)4 gibi,
Aslında
bir tanesi doğrudur ama, o doğrunun yanına üç tane de yanlış koymuştur ki;
çalışanla çalışmayan, bilenle bilmeyen ayırt edilsin diye,
işte
imtihan için şu dünyaya gelen insanlara Cenab-ı Hak soruyor; "bu çiçeği ki
yarattı??"
Aklını
çalıştırmayıp direkt olarak hükmedenler, bakıyorlar toprak yapıyor, diyorlar. Su
yapıyor diyorlar veya tabiat bir araya gelip yapıyorlar, diyorlar.
Peki
bu suretle olacağına düşünüp cevabı işaretleyenler ne oluyorlar, yanlış bir
şıkkı işaretlemiş oluyorlar.
Ama
aklını kullanıp düşünen ve Allah'ı bulan kişi doğru şıkkı işaretlemiş oluyor ve
imtihanı kazanıyor inşallah.
Celalin
Penceresinden
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder