29 Mart 2015 Pazar

Soru: Bu Çiçeği Kim Yarattı?


Soru: Bu Çiçeği Kim Yarattı?


 

Geçenki yazıda İman’ın çeşitlerinden bahsetmiştik. İmanımızı tahkiki iman seviyesine çıkarmak, kabre imanlı girmek adına çok önemlidir, demiştik.

 

Naçizane bir ilim taşıyıcısı olarak, bugün yine araştırmacı kıymetli Uğur Akkafa beyin o sohbetindeki bilgilerin özetini paylaşmaya devam ediyoruz. Diyor ki:

 

Evet, şimdi Taklidi İman’dan Tahkiki İman’a geçiş için bir misal verelim; Bir saksı çiçeği koyalım masamıza ve bu çiçeği birlikte inceleyelim.

 

Biz bu çiçeği görüyoruz ve biliyoruz ki bu çiçeği Allah yarattı, bunu kalbimizle söylüyoruz, ama mesela denebilir ki, Allah yarattı diyorsunuz ama, bakın toprak var, hava var, ışık var, su var; bu çiçeğe etki ediyor görünen dört tane unsur var.

 


Peki Allah yaratıyorsa buradaki toprak gibi, su gibi unsurların rolü ne? Yani ben su dökmesem çiçek kurur. Ama islam literatüründe geçiyor ki, hayır bu havanın, suyun veya çevrenin, hiçbir şekilde bu çiçeğin oluşumunda etkisi yok?

 

Şimdi çiçeğimizi inceleyelim; malum islamın dışında başka inanışlar da var; bu çiçek kendi kendine oluyor diyenler de var; bu çiçeği toprak, su, hava yapıyor diyenler de var; tabiat kanunları yapıyor diyenler de var.

 

Çiçek başka hiçbir yerden bir tesir almıyor; ya saksının içindeki toprak su ve mineraller, veyahut çiçeğin etrafında tabiat kanunları denilen hükmeden bu kanunlar...

 

Ya da çiçeğin içindeki atomlar, yani her maddenin en küçük yapı taşları olan atomlar, tanecikler bir araya geliyor ve bu çiçeği meydana getiriyorlar.

 

Allah inancının dışında 3 tane inanç var, bu inançları inceleyelim. Çünkü, biz bu çiçeğin Allah tarafından yaratıldığına inanıyoruz, tahkik edersek bakalım nasıl olacak.

 

Bu çiçeğin üzerinde gözlenen işlere bakalım; çiçeğin üzerinde bir renk görüyor muyu? Evet. Bir şekil görüyor muyuz? Evet. Peki bu çiçeğin kendine has bir kokusu var mı? Evet.

 

Üç tane iş var. Birincisi şekil, ikincisi koku, üçüncüsü renk. Peki bu işleri yapabilmek için ne gibi özellikler lazım? Ortada bir iş var ve bu işi yapanı bulacağız;

 

Mesela bu düzenli işler, düzenli şekiller, intizamlı oranlar, ilimsiz, bilmeden yapılabilir mi? Yapılamaz, bir bilgi kesin şart, elimizde şimdi bir özellik var; İLİM. Yani böyle bir şekil yapılabilmesi için ilim lazım.

 

Peki, kainatta bir sürü renk var. Bu çok renkler arasından iki rengin (çiçek sarı, yapraklar yeşil) buraya konulması bir tercihi gösterir, değil mi? Öyleyse bir iradeyi gösterir mi? Kesinlikle, öyleyse elimizdeki ikinci özellik İRADE olacak.

 

Peki sadece bilmek ve tercih etme özellikleri, kuvvet olmadan bir iş yapabilir mi? KUVVET olmadan iş yapılamaz. Demekki üç sıfat elimizde; böyle bir şekli verebilmek böyle bir rengi oraya yerleştirebilmek, böyle bir işi yapabilmek için İLİM, İRADE ve KUVVET-KUDRET gerekir.

 

Peki bunlar ölü olan birisinde olabilir mi? Asla, öyleyse HAYAT denilen şey başa oturdu; Demek ki, hayat, ilim, irade, kudret özellikleri olacak ki, bu işleri yapabilsin.

 


Şimdi saksının dibinden bir miktar toprak alalım. Bu toprakta mutlak surette 4 özellik olmak zorunda ki, bu çiçeğe şekil verebilsin, renkleri o şekilde yerleştirebilsin, koku verebilsin.

 

Peki toprakta bir bilgi bir ilim var mı? Yok. Toprak bir şeyi irade edebilir mi, yani tercih edebilme özelliği var mı? Yok. Peki toprak hayat sahibi, şuurlu mu? Değil.

 

Toprak atomlardan bir araya gelmiş bir madde, yani bilim dünyası diyor ki, cansız.. Cansız olan bir şeyde, ne ilim olur, ne irade olur, ne kudret olur. Tamam toprağı eledik, toprak bu çiçeğin şeklini, rengini, kokusunu veren DEĞİL...

 

Peki döktüğümüz su, su da hayat, ilim, irade var mı? Yok. Peki şu an burada da bulunan havada, ilimi, irade, hayat, kudret var mı? Yok.

 

E ne oldu o zaman? Bu havanın, bu toprağın, bu suyun çiçeği yapan olmadığı KESİN. Saksının yapamayacağını da herkes bilir zaten, peki başka tesir eden var mı? Yok, tesir edebilecek başka hiç bir şey yok.

 

Peki SADECE toprak, hava, su, güneş ışığı bu çiçeğin üzerinde bir tesir etkisine SAHİPSE; ve bunların çiçeği yapaMAyacağı KESİN olarak ispatlanmışsa, bu çiçeği kim yapıyor?

 

Öyleyse şu bildiğimiz alemin dışında ama, hayat, ilim, irade, kudret sahibi birisi var ki, o bunu yapıyor; işte O na “Vacibul Vücud” deniliyor; “varlığı zorunlu olan” bir yaratıcı var.

 

İşte islam dünyası bu yaratıcıya ALLAH C.C. ismi ile hitap ediyor.

 

Evet.. Anladık ki bu çiçeği toprak hava güneş su yaratamaz, ancak ilim irade kudret sahibi Allah c.c yaratabilir.

 

Demek ki bu çiçek gibi etrafımızda gördüğümüz bütün çiçekleri, bütün varlıkları da Allah c.c. yaratabilir ve yaratmıştır.

 

İşte bu suretle baktık ve taklit tahkike geçti ..Elhamdulillah ..

 

Akla soru gelebilir; Neden Allah yaratıyor da, etrafına toprak hava su gibi etkisi var gibi görünüp ama etkisi olmayan şeyler koyuyor?

 

Onun cevabı da şu; Okullarda biliriz, öğretmenler bizi test sınavına sokar, mesela 2 kere 2 kaç diye sorarlar ve seçenekler olur. 

 

a)1 b)2 c)3 d)4    gibi,

 

Aslında bir tanesi doğrudur ama, o doğrunun yanına üç tane de yanlış koymuştur ki; çalışanla çalışmayan, bilenle bilmeyen ayırt edilsin diye,

 


işte imtihan için şu dünyaya gelen insanlara Cenab-ı Hak soruyor; "bu çiçeği ki yarattı??"

 

Aklını çalıştırmayıp direkt olarak hükmedenler, bakıyorlar toprak yapıyor, diyorlar. Su yapıyor diyorlar veya tabiat bir araya gelip yapıyorlar, diyorlar.

 

Peki bu suretle olacağına düşünüp cevabı işaretleyenler ne oluyorlar, yanlış bir şıkkı işaretlemiş oluyorlar.

 

Ama aklını kullanıp düşünen ve Allah'ı bulan kişi doğru şıkkı işaretlemiş oluyor ve imtihanı kazanıyor inşallah.

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder