8 Ocak 2014 Çarşamba

H. Nur Artıran - Ab-ı Hayat


H. Nur Artıran - Ab-ı Hayat

 

2013 yazında ramazanda Ereğli’deyken günlerce televizyonda Mevlevi Hayat Nur Artıran hocanın sohbetlerini izledim. Çok etkili, kendine çeken samimi bir anlatımı vardı.

 

Ramazanda izlediğim programının adı “Aşk Bir Davaya Benzer“ idi. Aynı isimde hocamızın birde kitabı varmış. Hatta bu kitabı ricam üzerine dostum Aydın Kaynarca bey bana ulaştırmıştı. Allah razı olsun...  

 

Şimdi eylülden beri Ankara’dayız. Biliyorsunuz ben pek televizyon açmıyorum, radyodan sohbet ve müzik dinliyorum. Ama geçen ay gündüz televizyonu açtığımda yine İpek Tuzcuoğlu moderatörlüğünde H. Nur Artıran’ın programını izledim.

 

Bu kez programın adı “Ab-ı Hayat“ idi ama tekrar yayındı. Hemen Cine5’in internet sayfasına girdim. O program her Perşembe 20:30’da Cine5 TV’deymiş. Cep telefonumunun alarmını kurdum, her Perşembe 20:30’da çalıyor.

 

Ab-ı Hayat programının ilk bölümünü buradan müsait zaman izleyebilirsiniz:


 

Yaklaşık bir aydır sohbetlerinden çok şey öğreniyorum. Bir sohbet dinlemek üç kitap okumak gibidir, derler. Size bu yazımda o programı izlemenizi tavsiye etmek için, programda Nur hocam’dan dinlediğim birkaç bilgiyi aktarmak istiyorum...

 

Allah her insana doğuştan vicdan denen duyguyu vermiştir. VİCDAN: “İyiyi kötüden ayırabilen, iyilik etmekten lezzet alan ve kötülükten elem duyan manevî his.”

 

İnsandaki bu duygu, günahlar işlene işlene artık kalbi kararır, zayıflar ve zamanla karavicdanlı yada vicdansız denilen vicdanın sükut etmesi haline gelir.

 

Tasavvufta insan ruhunun sembolü Hz İsa’dır; İnsanın nefsi ise eşektir. Onun için nefsimiz sürekli yemek, uyumak, gezmek, şehvet ister. Ruhumuz ise ibadet ve iyilik yapmak ister. Aslında nefis ve şeytan birdir. Akıl ve ruh ta aslında aynı şeydir.

 

Eğer bir kimse vicdan azabı çekiyorsa, vicdanı ölmemiş demektir. Vicdan neden azap çeker. Çünkü yükü Hz İsa’ya taşıtıyor. Eşeği ise serbest bırakmış.

 

Eşeği tabiki besleyecek ama helal, haramlarla dizginler elinde olacak. Eşeğe istediği herşeyi verince azar. Ruh ibadet istediği için, beslemezsek aç kalıyor.

 

Hz İsa’nın yani ruhumuzun gıdası olan namaz, oruç, iyilik, güzelliği vermiyoruz. Eşeğin yani nefsimizin istediği herşeyi yapıyoruz. İçkiler, haram kazanç, zina... vs.

 

İşte o durumda içimizde hissettiğimiz bir ızdırap, elem varsa, o vicdanımızın sesidir. Günahlara tövbe edip, ruhun gıdası ibadetlere başlarsak huzuru buluruz inşallah...

 


İzleyenlerden gelen bir soruda izleyici içten gelen seslerden sordu ve çözüm istedi. Nur hocam, İçimizden gelen bizi huzursuz eden sesler şeytanidir, dedi.

 

Bunlar şeytani vesveselerdir ve arı sürüsüne benzer. Kaçtıkça kovalarlar. Arı sürüsünden kurtulmanın yolu suya dalmaktır. Arılar suya giremezler.

 

Tasavvufta suyun manası zikirdir. Vesveseden kurtulmanın çaresi Allah’ı zikretmektir. İlla ZİKİR, ZİKİR, ZİKİR... Ayette Rabbimizin dediği gibi:

 

“Eğer şeytandan gelen bir vesvese seni dürterse hemen Allah’a sığın. Çünkü O, her şeyi işitir, her şeyi mükemmel tarzda bilir.” (Fussilet suresi, 36. ayet)

 

Zikir sadece ele tesbih alıp Allah Allah Allah ... demek değildir. Zikir, anmak, hatırlamak demektir.

 

Namaz zikirdir, Kuran okumak, dua etmek, dini kitap okumak, dini sohbet dinlemek, hatta dini film izlemekte zikirdir.

 

Keşke ben de bu programı ilk hastalandığım zamanlar izleyebilseydim. Kitabımda anlattığım gibi vesveselerle depresyona girip 1999’da hastanede yatmazdım.

 



İşte şimdi Rabbimiz merhametinden, sizlerin de o programı izleyip H. Nur Artıran hocanın samimi ve etkili sohbetinden faydalanmanız için bu yazıyı nasip etti.

 

Ab-ı Hayat Her Perşembe 20:30 Cine5 TV

 

(PROGRAM SONA ERDİ, FAKAT HER PERŞEMBE 21:10 CİNE5 TV'DE TEKRAR BÖLÜMLERİ YAYINLANIYOR - O da bitti maalesef ama bu Facebook sayfasından hocamızın katılacağı etkinliklerden haberdar olabilirsiniz.)
 
Sevgili Hayat Nur Artıran hocamızın paylaşımlarının yapıldığı Hocamızın onayıyla kurulan "Aşk bir Davaya Benzer" isimli Facebook grubunu inceyebilir ve dilerseniz üye olabilirsiniz:

https://www.facebook.com/groups/1404198146460217/
 

Celal Çelik                    Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

 

11 yorum:

  1. Hayırlı vakitler Celal Bey,
    Öncelikle size kalbi şükranlarımı arz etmek isterim. Ne kadar samimi bir yazı olmuş. Bendeniz Nur Artıran Hanımefendi'nin hayranlarındanım. Ab-ı Hayat Programını, ondan önced en Aşk Bir Davaya Benzer programını hiç kaçırmadan izledim. Ruhum o sohbetlerle huzur, neşe buldu. Sizin gibi ben de bu güzelliği paylaşmak, başkalarına duyurmak istedim ve bir facebook grubu kurduk. Burada Nur Hanım ile ilgili paylaşımlarda bulunuyoruz. Üye olmanızı aramıza katılmanızı çok isteriz. Grup linkini sizinle paylaşıyor, güzel yazınız için bir kez daha teşekkür ediyoruz.
    https://www.facebook.com/groups/1404198146460217/
    Sevcan

    YanıtlaSil
  2. Celal Bey merhabalar. Muhterem H.Nur Artıran Hanımefendiyle ve programla ilgili yazınız gerçekten çok güzel... Programdan alıntıladığınız sözleri de okudum. Kilit noktalara dikkat çekmişsiniz. Bendeniz de Ab-ı Hayat programı takip ediyorum ve Nur Hanımefendiyi çok seviyorum. Hani yukarıda demişsiniz ya "Celal'in Penceresinden" diye sizinle aynı pencereden bakmak da bendenizi sevindirdi onurlandırdı. Bendeniz ulaşamadığım her yer için Shakespeare'nin "Çevik düşünce sıçrar dinlemek deniz kara, ulaşır istediği yere hayal kurarak." cümlesini düşünürüm. Cenâb-ı Hakk'ın güzel pencereniz hürmetine size kanatlar bağışlamasını niyâz ediyorum. Nitekim O'na zorluk yok. Sizinle aynı Nur'u paylaşmanın sevinci içinde sizleri selamlar, sağlık,sıhhat ve esenlik içinde huzur içinde hayırlara karşı yaşamanızı temenni ediyorum.

    Selam ve sevgilerimle...

    Büşra

    YanıtlaSil
  3. Çok değerli Celal kardeşimiz, öncelikle selam ve saygılarımızı arz ediyor, iki cihan selameti içerisinde olmanızı niyaz ediyoruz.
    Efendim, içtenlikle arz etmeliyiz ki, ilâhi takdire karşı göstermiş olduğunuz tevekkül teslimiyet ve rıza hali bizleri gerçekten etkiledi.
    Elbet O bilir kulunu yarattığı kuldan daha iyi. Hiç şüphesiz size de ayan, beden ve gönül hanemizde tecelli eden her şeyde ne sırlı hayır hikmetler var, fakat onu da ancak kadir-i mutlak bilir.
    Kul olarak bize düşen tek şey teslimiyet ve rıza. Sizde şu an tecelli eden bu rıza ve teslimiyet hali bizlerde çok ciddi bir örnek oluyor. Cenâb-ı Hakk gönül muhabbetinizi, aşk-u teslimiyetinizi baki kılar inşallah.
    Ayrıca fakirinize göstermiş olduğunuz hüsn-ü zandan dolayı da gönül şükranlarımızı arz ediyoruz. Siz gibi değerli bir kardeşimizin blogunda yer almak bizler için bahtiyarlıktır.
    Bir kez daha teşekkürlerimizi selam ve saygılarımızı sunuyor, esenlikler içinde, huzur ve selamette olmanızı diliyoruz.

    Aşk içinde hayırlara karşı olunuz,

    H.Nur Artıran






    YanıtlaSil
  4. Sevgili Celal Bey,
    Yazınız bendenizin de pek çok duygusuna tercüman oldu. Sizin gibi bendeniz de Nur Hocamın programlarını, sohbetlerini takip ediyorum. Bu sayede gönlüm huzur buluyor. Nur Hanım ile ilgili paylaşımlarda bulunabilmek için hocamızı sevenler olarak bir blog sayfası açtık. Takip etmeniz, üye olmanızı bizleri mutlu eder. Sizinle blog sayfasının adresini paylaşıyorum.
    http://nurartiran.blogspot.com/
    Sonsuz şükran ile

    YanıtlaSil
  5. Celal Bey merhaba,

    Bendeniz de Nur Hanım' ın televizyon programlarını ilgiyle takip etmekteyim.
    Yazınızda değindiğiniz konular gerçekten çok önemli, dikkate değer, kaçırılmaması gereken noktalar. Paylaşmış olduğunuz bu güzel yazı ile bizler için de bir uyarıcı ve hatırlatıcı oldunuz.
    Bu ve bundan sonraki paylaşımlarınız ve programın tekrarını izleyebilmek adına eklemiş olduğunuz link için çok teşekkürler...
    Cümle işlerinizde kolaylıklar...

    Sevgi ve saygılarımla...

    Leman

    YanıtlaSil
  6. Celal Bey,
    Samimi yazınızda bizimle Muhterem Nur Hanım'ın sohbetlerinden öğrendiklerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler.
    Benim için de Nur Hanım'ın programlarını izlemek çok öğretici ve huzur verici. Gerçekten keşke daha önceden bunları duysaydım dediğim zamanlar çok oluyor, izlerken. Benim gibi düşünenlerin olması da demek ki yalnız değilmişim diye düşünmeme vesile oldu.
    Teşekkürler.
    Zafer

    YanıtlaSil
  7. Değerli Celal BEY,

    Bloğunuzu ve geçmiş yazılarınızı ilgiyle inceledim. Bizlerin de heyecanla beklediği Ab-ı Hayat programını ve Hayat Nur Artıran Hanımefendiyi yazılarınıza konuk ettiğiniz ve bu kadar bereketli bir programın ulaşması gereken insanlarla paylaşılmasına vesile olduğunuz için çok teşekkür ederim.

    Yazılarınızın devamını rica ediyor, manevi yaşam pınarlarından birlikte içen bir dostunuz olarak saygı ve selamlarını iletiyorum.

    Mustafa Eralp KÜÇÜK

    YanıtlaSil
  8. Değerli Celal Bey,
    Yazılarınızı son derece keskin bir dikkat ve samimi bir üslûpla yazmışsınız. Yukarıdaki güzel yorumlardan da anlaşıldığı üzere; her insan biricikse, aynı pencereden değilse bile, aynı ufka bakıyor olmanın güzelliğini yaşatmışsınız belli ki hepimize..
    Bazen, ne mutlu ki, öyle insanlarla karşılaştırıyor ki hayat bizleri, onların sesindeki, sözlerindeki, bakışlarındaki samimiyet, sevgi ve şefkât ile, sanki hiç kapanmayacakmış gibi derin boşluklar içerisinde çırpınan ruhlarımız; aslında hayatın bizler için de, hüzünleri, sevinçleri, duyuşları farklı bile olsa, asırlar önce mercan kayalıklarındaki bir istiridyenin soluduğu hayattan pek de farklı olmadığını ve bu hayatın artık doğumumuzla başlayıp ölümümüzle sona eren anlamsız bir evrene değil, bilâkis mutlak bir zamanın bütünlüğü içerisinde, nice güzelliklere açıldığını duyumsamaya başlıyor.
    Bu bağlamda, Sayın Hayat Nur Artıran Hanımefendi'yi, Âb-ı Hayât'ını, büyük bir ilgi, sevgi ve özlem ile tâkip eden biri olarak, programla ilgili devamını ümit ettiğim değerli paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyor, her dâim huzurlar ve güzellikler içerisinde bulunmanızı temenni ediyorum.
    Lütfen yazmaya devam edin.. Dünya üzerinde sizin gibi böylesi ümit, tevekkül ve rıza dolu bir duyuşa sahip insanların varlığını bilmek çok güzel..

    Selam ve Sevgi ile,
    Selda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin teşekkür ediyorum Selda hanım... çok güzel şeyler yazmışsınız Allah layık etsin. Selamlar. Sevgilerimle Celal

      Sil