12 Ocak 2014 Pazar

Mehmet Akif’ten aşk şiiri


Mehmet Akif’ten aşk şiiri

 

2011 yılı başında, yani tam üç yıl önce hayranı olduğum sanatçı Ertuğrul Erkişi’nin Mehmet Akif Ersoy’un şiirlerini besteleyip yorumladığı “Safahat’tan şarkılar“ isimli albümü çıktı. Albümü babama aldırdım, severek dinledim.

 

Ertuğrul Erkişi’yi Minik Dualar Grubu deyince eminim hatırlarsınız. Grubu kurmuş ve de şarkıların söz ve bestelerini yapmıştı. Allah razı olsun.

 


İşte o zaman Mehmet Akif şiirlerini bestelemişti. Geçenlerde konuk olduğu bir radyo programında dinlemiştim. Şu sıralarda Necip Fazıl şiirlerini besteliyormuş.

 

Safahat’tan Şarkılar albümünde bir şarkı beni aldı götürdü. Aşk şarkısı olduğu için gözümde yine o eski günler ve çocukluk aşkım tüllendi.

 

Çok güzel bestesi vardı ama aynı zamanda şiirdeki güfteler çok etkiliydi. Albümdeki tüm güfteler gibi bu şiir de Mehmet Akif Ersoy’a aitti.

 


Evet o da insandı ve her insan gibi o da aşık olmuştu. Kimbilir belki de bekarken eşine aşık olmuştu ve o saf aşkla bu şiiri onun için yazmıştı. İşte o şiiir:

 

GÖNÜLLE BAŞBAŞA

Dudakları bir dal ateş, mercan gibi
Bakışları masum bir heyecan gibi
Yürürken titreyen o narin endamı
Pembe bir gül açmış taze fidan gibi

Fark edemiyorum gözle gördüğümü
Saçlarında bağlı aşkın kör düğümü
Bir tatlı rüya mı, bir canlı büyü mü?
Elim dokunuyor, fakat yalan gibi...

ŞİİR: Mehmet Akif Ersoy

 

Evet bu şiire ait Ertuğrul Erkişi’nin o güzel bestesini sevgili dostum Erkan Coşkun nam-ı diğer Dua askeri resimlerle video olarak hazırladı, işte buradan dinleyebilirsiniz:

 

GÖNÜLLE BAŞBAŞA Ertuğrul Erkişi:

 


 

 

Celal Çelik                    Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder