2 Mart 2014 Pazar

Windows için pratik kolaylıklar


Windows için pratik kolaylıklar

 

Geçen Cuma akşam (21 şubat 2014 cuma), öğretmen komşularım Efkan Vural ve Hüseyin Yorgun hocamgil bize oturmaya geldiler. Çünkü ertesi gün haftasonu tatili idi.

 


Efkan hocam, Hüseyin hocam, babam ve ben benim odamda çay içip sohbet ettik. Hanımları ise annemle beraber oturma odasında oturdular, çünkü odam dardı.

 

Ben yatağımda oturuyordum, önümdeki hasta masamda ise laptop açıktı. Birçok yazımda olduğu gibi yine bir yazım için, Efkan hocamın görüşünü almak istedim.

 

Word belgesini açtım. Efkan hocam karşımdaki kanepede oturduğu için laptopı hocama çevirdim. Yazıları görebilmesi için göreceği şekilde, farenin tekeriyle büyülttüm.

 

Efkan hocam bunu görünce şaşırdı. Celal nasıl yaptın, ben Word’de görünüm, yakınlaştır falan epey uğraşıyorum, dedi. Babamla sohbet eden Hüseyin hocam da bunu merak etti.

 

Hocama bunu ve bunun gibi bildiğim birkaç ipucunu daha anlattım. Efkan hocam ve Hüseyin hocam bunları bir kağıda not aldılar.

 

Ben de akşam onlar gidince düşündüm, bu ipuçlarını yazayım, inşallah bilmeyenler de faydalansın, dedim ve işte şimdi Allah bu yazıyı nasip ediyor hamdolsun...

 

BİRİNCİ İPUCU:

 

Word’de bir belge açtınız. Yazılar çok küçük, okuyamıyorsunuz, büyütmek için ne yaparsınız. Ne yaptığınızı bilmiyorum ama size kısa bir yol söyleyeyim.

 

Ekranda Word’de bir yazı açıkken CTRL tuşuna basın. Elinizi kaldırmadan CTRL ile beraber farenizin tekerini çevirin. Ekrandaki görüntüyü büyütür yada küçültürsünüz.

 

Bu sadece Word için değil, internet sayfası açıkken de, CTRL tuşuna basıp farenin tekerini çevirerek internet explorer sayfasının görünümünü de büyütüp küçültebilirsiniz.

 



İKİNCİ İPUCU:

 

Bilgisayarda çalışırken beş, altı belki on pencere açıktır. Mesela, internet, word, windows media player, excel gibi bir sürü program açık... Ve o an masaüstündeki bir dosyayı kopyalıyacaksınız. Ne yaparsınız?

 

Tek tek bütün pencereleri, “simge durumuna küçült” (-) tuşuna mı basarsınız? Bu da bir çözümdür ama çok uzun; kısa bir yolu var.

 

Her klavyede başlat tuşu vardır. Genelde ALT tuşunun yanındadır. Hani tıklayınca başlat menüsü çıkıyor ya o tuş.

 

Kısayol şu: Başlat tuşuna basılı tutup “D” tuşuna basınca ekranda açık pencerelerin tümü simge durumuna küçülür. Masaüstündeki işimiz bittikten sonra tekrar aynen Başlat tuşu + D ile pencereler eski konumuna gelir...

 

ÜÇÜNCÜ İPUCU:

 

Bu ipucunda ekranımızda açık pekçok pencerelerden istediğimiz pencereye, fareyi kullanmadan nasıl erişebileceğimizin kısayolunu belirteceğiz.

 

ALT tuşuna sağ elinizle basılı tutun. Sol elinizle TAB tuşuna her bastığınızda açık pencerelerin kısayolunu görürsünüz. (Sağ ve sol eli, size kolaylık olsun diye yazdım)

 

Elinizi ALT tuşundan kaldırdığınızda, hangi pencere aktifse o pencere ekranda üste çıkar. (TAB tuşu Caps Lock tuşunun üstündeki tuştur.)

 

ALT + TAB ... En iyisi hemen şimdi deneyerek öğrenmek...

 

******

 

“Bir bilgisayar kötü bir yöneticiyi iyi bir yöneticiye dönüştüremez.

Kötü bir yöneticiyi hızlı,

iyi bir yöneticiyi ise çok hızlı yapar.”

Edward M. Esber

 

“Kişisel bir bilgisayar, zekamızın bir parçası olarak bize destek olan araçtır.”

Steve Jobs

 

“Teknolojiyi tümüyle yermek, tuzdan arındırılmış deniz suyu ile yeşeren bahçeleri görmezlikten gelmek demektir;

onu gözü kapalı övmek ise Hiroşima'yı unutmak demektir.”

Stuart Chase

 

 

Celalcelik@gmail.com    Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder