1 Haziran 2017 Perşembe

Nihayet Kitabımız Basıldı


Nihayet Kitabımız Basıldı

 

Hayat serüvenimizi roman tadında hikayeleştirdiğimiz “İçimdeki Bitmeyen Özlem” isimli kitabımızı geçen sene (2016) internette yayınladık biliyorsunuz.

 


 

80 milyona yaklaşan canım Türkiye’mizde, 8 milyondan fazla engelli insan vardır. Hergün karşılaştığımız, çoğu zaman görmezden geldiğimiz içimizdeki ötekilerdir onlar… 

 


Fakiriniz de yirmi yaşına kadar engellileri görmezden gelir geçerdi.

 

Bu kitapta nasıl engelli oldum, neler yaşadım, duygularım ve hayata bakışım nasıl değişti, anlatmaya çalıştık.

 

Ayrıca aşkla geçen lise ve üniversite yıllarındaki saf duygularımızı paylaştık ve sonunda tabi o aşk, ilahi aşka ulaşmamıza nasıl vesile oldu, kısaca hayat öykümüzü anlattık.

 

İlahi aşk aracının yakıtı olan namazdan ve gözyaşından da bahsettik kitapta…

 

Bu kitabı, hem engelli hem de sağlıklı okuyucuların, imanlarının artmasına vesile olmak, ve inşallah kalbinde sevgi ve merhamet olup gerçeği arayanlara bir ışık olması için, Allah’ın izni ve yardımıyla yazdık.

 

Kitabı tamamen gerçek olay ve düşüncelerle o saf aşk etrafında düzenledik.

 

İnternetteki kitabın basımı için bir yayınevi ile görüştüm ve kitabı çok beğendiklerini ve basacaklarını, bana belli oranda satıştan telif hakkı vereceklerini söylediler ve sözleşme göndereceğiz, dediler.

 

Birkaç ay ses çıkmadı, maille durumu sordum. Sonra sözleşme gönderdiler ve binlerce lira masraflar için benden para istediler.

 

Kızdım, kabul etmedim onlara yazdım ki; Sözünüzde durmadınız, Ben bu kitabı Allah rızası için yazdım ve herkesin okuması içinde internette yayınladım.

 

Basılmasını istemiştim, çünkü herkes bilgisayar başında kitap okumaz, kimisi yatağa uzanıp kitabı eline alıp okumaktan hoşlanır. Yalan söylediniz, Ben emekli bir engelliyim, para veremem lütfen basmayı iptal edin, dedim.

 

NİHAYET BASILDI

 

Sonra 2016 yazında internette 41 bölüm olan kitabı özetleyip başka yayınevlerine göndermeye karar verdik ve özetleme devam ederken, internetteki naçiz kitabımızı gözyaşlarıyla okuyan iyi kalpli dost Hülya Keleş hanımla tanıştık.

 

Hülya hanıma durumu anlattım ve bana özetlememde çok yardım etti sağolsun, ve “Celal kardeşim senin niyetin temiz, sen basılmasını düşünme Allah’a tevekkül et, inşallah bir kapı açacaktır, Allah kendisine güvenenleri sever.” Dedi.

 

Haklı çıktı. Kitapta da anlattım, Ocak 2017’de bir email aldım. Kütahya Tavşanlı’da bir yayınevi olan maden mühendisi Fahrettin Yüksel bey kitabı basmayı teklif etti.

 

Yayıncılığı para kazanmak için değil, faydalı eserleri kitaplaştırarak topluma kültür hizmeti yaptığını belirten Egemen Yayınları sahibi Fahrettin Yüksel bey, Mayıs 2017’de naçiz kitabımızı bastırdı.

 

Basılan kitapları bana kendisi getirdi, evde çay içtik. Çok iyi birisi, Allah razı olsun.

 


Yayınevinin diğer kitapları da gerçekten çok güzel. Eğer okumak isterseniz naçiz kitabımızı Türkiye’mizin neresinde olursanız olun, burdan sipariş edebilirsiniz.

 


 

GELİRİ DERNEĞE BAĞIŞLADIM

 

Bu kitabı -fakire telif hakkı için verilenler hariç- Konya-Ereğli Engelsiz Yarınlar derneğine bağışladım. Kitap dernekte satışa sunuldu.

 


Yazarı olduğumuz ereglihaberleri.com sitesi sahibi Ekrem Kocatürk bey hakkımızda siteye şöyle bir haber yaptı:

 


 

Ereğli’deki kuzenim öğretmen Burak Serpek gidip dernekten aldı ve dedi ki: “Celal abi çok değilki nolacak, bir sigara tiryakisi günlük 10 TL sigara parası veriyor, havaya üflüyor.”
 
 

Bu kitabı hiç okumayanlar için fikir olması açısından nelerden bahsettik?

 

* Hayata karamsar bakan birisi nelere sahip olduğunun farkına varır ve şükreder.

 


* "Kuran’ın, ibadetin ve samimi olarak inanmanın mucizelerinden..."

 

* Kuran’ı hep merak eden ve hiç okumayanlar için Kuran meali okuma isteği uyandırır.

 

* Her adım attığınızda Allah’a şükredersiniz, meğer yürüyebilmek ne değerliymiş.

 

* Dizilerdeki aşk veya magazin programlarındaki gerçek aşk değilmiş anlarsınız.

 

* Kitaptan gerçek dostluğu, vefayı, sevgiyi, aşkı öğrenirsiniz.

 

* Bir müslümanın olmazsa olmaz özelliği, merhametli ve güzel ahlaklı olmasıymış.

 

* Film ve dizilere bakarken müstehcen sahnelerde belki siz de kanalı değiştirirsiniz.

 

* Sigarayı bırakmayı iyice düşünmeye başlarsınız, inşallah Allah nasip eder.

 

* Olumlu düşünmenin önemini öğrenirsiniz. Negatif düşüncelerle yalnızca kendinize zulmettiğinizi anlarsınız.

 

* Hastalık bir nimetmiş, artık Allah hastalık verdiğinde hep şükredip dua edersiniz.

 

* Anne babanızı hiç üzmez, her gün arar ve inşallah sık sık ziyaret edersiniz.

 

* Her engelli Allah’ın özel kuludur, gördüğünüz heryerde güleryüzle sohbet edersiniz.

 


* Başınıza gelen herşeye bu da geçer der, sabretmeye başlarsınız.

 

* Asla kimsenin umudunu kırmayıp, kaderin sahibine teslim olmaya bakarsınız.

 

* Empati ne demek ve empati yaparak düşünmenin önemini öğrenirsiniz.

 

* Bazı engelli kardeşlerim çok istemesine rağmen, namaz kılmaya başlayıp huzur bulmak için iyileşmeyi bekliyorlar. Teyemmüm abdestiyle oturduğunuz yerde de kılınabilineceğini öğrenirsiniz.

 

***

 

Daha çok şeyler var, hele bazı paylaşılan hikayelerde gözyaşınızı tutamazsınız.

 

Peygamber Efendimiz SAV birbirimize karşı sevgimizin artması için; “Hediyeleşin ki muhabbetiniz artsın.” Buyurmuştur.

 

En güzel hediye kitaptır.

 

Bu kitap Kalbinde sevgi olup gerçeği arayanlara ışık olur inşallah…

 

Yazıyı kitabın arka kapak yazısıyla bitiriyoruz:


 
İÇİMDEKİ BİTMEYEN ÖZLEM

 

     Sanırım sen kimsin diye merak etmişsinizdir. Efendim bendeniz  yurdumuzdaki milyonlarca engellilerden birisiyim. Her gün  karşılaştığımız, kendi başımıza gelmez sandığımız, bakıp  göremediğimiz ama aslında görmezden geldiğimiz insanlar vardır.  İçimizdeki ötekilerdir onlar. Madem ki bu kitapla bir şekilde  buluştunuz.

 

    O halde lütfen okuyunuz ve inşallah kitabı bitirdiğinizde  beğenirseniz, siz de sevdiğiniz insanlara hediye edersiniz.  Belki de tekrar okumayı istersiniz. Yaşadığım hayat serüvenimin  özeti şudur : “Hasta olduğumu, hayallerle geçmiş ondokuz yılın sonunda öğrenmem. Ve yıllardır aradığım içimdeki o özleme  kavuşmam” İnşallah engelli insanlara, Aşk’a ve dinimize  bakışınızı etkileyebilirim.

 

Celal Çelik

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder