7 Aralık 2014 Pazar

Kendi Kendinizi Öldürmeyin!


Kendi Kendinizi Öldürmeyin!


 

Bu başlığa şaşırdınız değil mi? Kim kendisini öldürür ki, dediniz. Bendeniz de o ayetin tefsir yorumunu duyana kadar anlayamamıştım. Aşağıda paylaşacağım... 

 

Hayatımı anlattığım kitapta Allah’ın fakirinize hidayet vermesini şöyle anlatmıştım:

 

“... Ramazana bir hafta vardı. Eğer varsa günahlara tövbe-istiğfar edip Kuran okumaya karar verdim. Zaten Ağustos 2002 de tövbe etmiş sigarayı da bırakmıştım. (Yaptığım bir hesaba göre on bin dolar civarı parayı yıllarca sigaraya yatırmışım... Sağlığıma yaptığı zararı saymıyorum bile... ) “

 

Evet ben sigaraya verdiğim paraya acıyıp bırakmıştım ama hidayetimden sonra okuduğum ayetlerle ne isabetli bir karar verip esaretten kurtulduğumu anladım.

 


Şimdilerde hala futbol maçlarını seyretsem de, eski fanatikliğim kalmadı; ama o zamanlar akülü sandalyemle kahveye giderdim ve 50 kişiyle sigara içerek dumanaltı maçı izlerdik. 

 

Sigarayı bıraktıktan sonra Lig TV’ye üye oldum. (Sanırım o zaman Teleon’du.) Evde annemin demlediği çay ve kuruyemişleri yiyerek dostlar ve komşularla maçları izlerdik.  

 

“Ey Âdemoğulları! ‘Her (namaz vaktinde) mescide giderken, süsünüz olan elbisenizi giyinin. Yiyin, için fakat israf etmeyin! Çünkü Allah israf edenleri asla sevmez.’ ”  (Araf suresi, 31. ayet)  

 

Evet israfı bildiren bu ayeti okuyunca, iyiki şu illeti bırakmışım, dedim. Sonra düşündüm, evet ben 2002’ye kadar onbin dolar israf ettim ama Lig TV’ye verdiğim de israftır diyerek 2007’de onu da kapattırdım. Şimdi arada TRT’den birinci lig ve Alman ligine bakıyorum. 

 

Başlıktaki ayet şu:

 

“Ey îmân edenler (âmenû olanlar) ! Birbirinizin mallarını batılla (haksızlıkla) yemeyin, ancak sizin rızanızla yaptığınız ticaret hariç. Ve kendinizi (ve birbirinizi) öldürmeyin (intihar etmeyin). Muhakkak ki Allah, size karşı Rahîm'dir.”  (Nisa suresi 29. ayet)  

 

Cenab-ı Hak intihar etmeyin, diyor. Sigara içmek ise yavaşta olsa kendimizi öldürmektir. Allah’ın tertemiz verdiği beden emanetini, tertemiz teslim etmeliyiz ki, ahirette ceza görmeyelim.

 


Futbolcular maç oynanırken nefislerine mağlup olarak rakibine sert hareket yaparlar ve kart görürler. Bazen de ayağında topu çok tutar ve rakip kızıp sert faul yapar ve oyuncu sakatlanır.

 

Her iki durumda da kulüp yönetimi o futbolcuya ceza verir. Biz insanlarda bize verilen ciğer emanetini kabre sigarayla kömür gibi yapıp teslim ediyoruz. Ceza verilmez mi?

 

Bakın Allah yine bir ayette şöyle buyuruyor: 

 

(Mallarınızı) Allâh yolunda harcayın, kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın, iyilik edin, doğrusu Allâh iyilik edenleri sever.” (Bakara suresi, 195. ayet)  

 

Radyoda bu ayeti tefsir eden bir alim demişti ki: Bu ayette Allah bizi uyarıyor. Sigara, alkol, uyuşturucu gibi kötü alışkanlıklar bizi yavaş yavaş ölüme götürür.

 

Yani, kendi kendimizi tehlikeye atmış oluruz. Akciğer kanserinden ölenleri, uyuşturucudan komaya girenleri, alkol alarak kaza yapıp ölenleri hergün  haberlerde izliyoruz. 

 

SİGARA DA ALKOL ve DOMUZ ETİ GİBİ HARAMDIR.

 

İnternette yaptığım araştırmada sigaranın haram olması ile şu tatmin eden cümleyi gördüm.

 

“Bâzı alimler sigara içmek, özellikle tiryakisi olmak haramdır, demişlerdir. Bunların dayanağı ise, sigaranın vücuda zarar vermesi, israf olması ve nafaka mükellefiyetinde darlığa yol açması gibi sebeplerdir.”

 

Kaynak=


 

 

Tiryakilerin bu esaretten kurtulmak için bilinçlenmelerinde ve bırakma kararı almalarında naçizane bu yazımız da ışık olur inşallah...

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder