31 Aralık 2014 Çarşamba

Yeni yılınız kutlu olsun


Yeni yılınız kutlu olsun

 

Bugün miladi 2014 yılının son günü. Yarın inşallah miladi yeni bir yılın 2015'in ilk günü.

 

Yılbaşına özel yeni bir yazı yazayım diye araştırırken, geçen yıl, yeni  yıl ile ilgili yazdığım yazıyı okudum.

 

Ve daha güzel yazamam deyip, virgülüne dokunmadan aynen yayınlamaya karar verdim.

 

Kıyamete bir adım daha yaklaştık. Hz. Mehdi çağına girmek üzereyiz. İnşallah bir sonraki yazı bu konuda olacak.

 

İŞTE GEÇEN YILIN YENİ YIL YAZISI:

 

Hatırlıyorum da geçen yıl bu zamanlar kıl dönmesi ameliyatından dolayı yatıyordum. Bir yıl ne çabuk geçti.

 

Evet zaman çok hızlı geçiyor. Zaten Efendimiz SAV yaşadığımız bu ahir zamanda zamanın kısalması ve vaktin değersiz hale gelmesi hakkında şöyle buyuruyor:

 

"Zaman yaklaşır. Öyle ki, yıl bir ay gibi, ay bir cuma/bir hafta gibi, hafta bir gün gibi, gün bir saat gibi, saat ise, bir anda yanıp kül olan hurma ağacının dalı gibi süratle gelip geçer. Ayrıca o zamanda bulunan insanların seviyesi -genellikle- birbirine yaklaşmış olur. Hayırlı işler yapmamakta, kötülük yapmakta insanlar aynı düzeyi paylaşmış olur." (İbn Hacer, 13/16)

 

1973 doğumluyum, yaşım kırk oldu. Bana sorarsanız kırk sene yaşamamış gibiyim. Hastalıklarım, onaltı yıl çalışıp emekli olmam, yaşadığım sevinçler, acılar herşey bir hayal gibi geçti.

 


Yani demem o ki sevgili arkadaşlarım, hızla kaçınılmaz son olan ölüme yaklaşıyoruz. Aslında klasiktir ama ben de söyleyeyim, insan geçen bir yılda neler yaptığını düşünüp, bir iç muhasebe yapmalıdır. 

 

Önümüzdeki yıl içinde ölebiliriz, her günü bu son günümüz olabilir diyerek yaşamalıyız. Ölüme hem manen hem madden hazırlıklı olmalıyız. Ben sevgili Efkan hocama vasiyet sayılabilecek bir word dosyasını gönderdim.

 

Geçen yaz Ereğli’deyken kendimi çok yorgun hissediyordum. Namazlarımı kılarken belki bu son namazım diye huşu ile kılıyordum. Sabah namazlarında baklava yiyerek (ağlayarak) dostlarıma 40-50 dakika dua ediyordum...

 

15 eylülde Ankara’ya döndük, ama ben bu seferde belki bahara yeniden Ereğli’ye dönemem diye aynen huşu ile namazlara ve duaya devam ediyorum hamdolsun...

 

Evet Efendimizin SAV dediği gibi zaman su gibi akıyor. Allah bizi bu dünyaya gönderirken elimize verilen sermayemiz, ömür dakikalarıdır. Ben yapacağım çok şeylere vakit bulamıyorum. Sermayemiz olan yıllar süratle geçiyor.  

 

Oysa daha namaza başlayacak, umreye gidecektik, apartmanımızın bahçesinde dostlarımıza ve akrabalarımıza iftar verip, yasin okutacaktık, vs...

 

Ama dostlarım henüz hayattayız, bunların hepsini de yapabiliriz. Bu yılbaşı gecesi tefekkür edelim ve yeni yıl için kararlar alalım. Yepyeni bir sayfayı daha açıyoruz...

 

Gelin içkiye, sigaraya, haramlara tövbe edelim, namaza başlayalım. Kılıyorsak daha huşu içinde kılmaya çalışalım, birbirimize bol bol dua edelim.

 

Peygamberimizin SAV hadisini biliyorsunuz: "İslâm kendinden önceki şeyleri söküp atar..." [ Taberânî ile Beyhakî ]

 

Bir ateist veya Hristiyan bir kimse Müslüman olduğunda, hayatı boyunca işlediği bütün günahları silinip sıfırlanıyor...

Bakınız bu ayette Rabbimiz ne diyor:

“Ancak şu var ki dönüş yapıp (tövbe edip) iman edenler güzel ve makbul işler işleyenler bundan müstesnadır. Allah onların kötülüklerini iyiliklere, günahlarını sevaplara çevirir. Çünkü Allah gafurdur, rahîmdir (çok affedicidir, merhamet ve ihsanı boldur). “ [Furkan suresi, 70.ayet]


Esprili dille söyleyeyim: Allah inanmayana bu kıyağı yapıyor da, tövbe eden Müslümana yapmaz mı hiç? Elbette yapar, hem de günahları resetlemekle kalmıyor, tövbesinde samimi olup tövbeli halini korursa, o günahlar sevap hanesine kaydırılıyor...

 


Bu yeni yıl için yeni kararlar alalım. Altından kıymetli ömür dakikalarımızı boşa geçirmeyelim. Günahlarımız  sıfırlansın diye samimiyetle tövbe edelim, tertemiz bir sayfa açalım.

 

Namaz, Kuran okumak, düşünmek, zikir, dua, faydalı kitaplar okumak, sohbet dinlemek gibi faydalı işlerle zamanımızı süsleyelim inşallah...

 

Bize birşey katmayan film, eğlence, dedikodu programları, diziler ve maçlarla vaktimizi tüketmeyelim. Yeri gelmişken söyleyeyim, ben haftada bir dizi film ve bir maç izlerim. Yani demem o ki, tüm zamanımızı böyle harcamayalım.

 


Ömür sermayemizden bir sene sayfası daha kapandı.

Yepyeni bir yıla başlıyoruz.

İnşallah salih ameller, hayırlı işler yaparak mutlu bir sene geçiririz...




BİZ YENİ YILDAN BİRŞEY İSTEMEYİZ,


BİZ HERŞEYİ  ALLAH’TAN BEKLERİZ...

 

 


Sevgilerimle... Celal ÇELİK

 

(Kışın Ankara - Yazları Konya Ereğli)

 

 


 

 
 

1 yorum: