24 Eylül 2013 Salı

Doktorların tavsiye ettiği radyocu


Doktorların tavsiye ettiği radyocu

 

Bugün sizlere hergün dinlediğim bir radyo programcısından bahsetmek istiyorum. Radyo7’den Talha Bora Öge, nam-ı diğer Gölge ...

 


Ben yedi yıldır dinliyorum. Emekli olmadan işyerinde de kulaklıkla dinlerdim. Program Radyo7’de bazı günler değişse de genelde 14:00’da başlıyor.

 

İşyerinde hergün Radyo7’de sabahları Erkan Koç’u ve öğleden sonra Talha Bora Öge’yi dinliyordum ve mesai hemen bitiveriyordu.

 

Dinlerken anlatılanlardan bazen sesli gülüyor, bazen sesli ağlıyordum. Kulağımda kulaklık olduğundan arkadaşlara belli etmemeye çalışır, hemen toparlanırdım. Emekliliğe ulaşmam da aslında onların da payı var.

 

Talha Bora Öge’nin öyle etkili, yumuşak bir ses tonu var ki, insana huzur veriyor. Öyle de güzel şiirler yazmış ki, O’nun sesinden dinlerken şiiri sevdim.

 

Hergün programında bir hikaye anlatıyor. Hani bir şarkıyı on defa dinleseniz lezzet alırsınız. Gölge, daha önceden duyduğumuz hikayeyi anlatınca bile o lezzeti alıyorsunuz.


Talha Bora Öge - Baba ve oğul




Hatta ara ara anlattığı Serap’ın hikayesini her dinlediğimde ağlıyorum.


 Talha Bora Öge - Azrail'in güzelliği GERÇEK HİKAYE :
https://www.youtube.com/watch?v=kFWlx04kht0
 

Programında haftanın beş günü de farklı bir köşe var ve sıkılmıyoruz. Gölge aynı zaman da kitaplar yazıyor ve orkestrası ile yurdumuzun her ilinde şiir-türkü dinletisi konseri veriyor. Haftanın bir günü de Radyo7’de dinleyiciye şiir-türkü konseri veriyor.

 

Programında o kadar güzel anektodlar ve görüşler paylaşıyor ki, müthiş ibret alıyorsunuz. Programı dua ederek açıyor ve dua ederek kapatıyor.

 

 

Haftanın bir günü de dinleyiciler telefonla Radyo7’ye bağlanıp hayatlarının dönüm noktalarını anlatıyor ki ibret alıyoruz... Yani hayata başka açıdan baktıkları olayı...

 

Geçen bir dinleyici bağlanınca hayatının dönüm noktasının, Talha Bora Öge’yi dinlemeye başladığı zaman olduğunu söyledi. Anlattıklarının huzur verdiğini ve çok dersler çıkardığını söyledi.

 

(Hatırlıyorum -belki altı sene önce- bir doktor canlı yayına bağlandı. Hastalarıma radyonuzu ve sizin programınızı dinlemelerini öneriyorum, dedi.)

 

O dinleyici Cuma namazlarına gittiğini fakat beş vakit namaza da başlaması için dua rica etti. Talha bey ona hitaben şöyle dedi:

 

Kardeşim, genelde namaz kılmamaya üç şey bahane edilir. Bir insan, ya dünya meşgalesinden, ya hergün hergün bıkkınlık veriyor, ya da ben bir yaratıcıya inansam da islama ve de namaza inanmıyorum diye kılmıyorum, der.

 

Gördüğüm kadarıyla sen namazı inkar etmiyorsun. Eğer hergün beş vakit namaz kılmak usandırıyorsa, hergün yemek yiyorsun, su içiyorsun, ondan da bıkman gerekir. Çünkü bedenin gıdaya ihtiyacı gibi, ruhun ve kalbinde namaza ihtiyacı vardır.

 

Günde bir saatimizi namaza ayırırsak Allah ahirette sonsuz gençlik diyarı cenneti verecek inşallah. Beş vakit namaz, abdestle birlikte günde bir saat tutar.

 

Eğer dünya meşgalesinden kılmıyorsan, namazın ücreti az mı? Sen günde sekiz saat mesaiyle aldığın ücretle kıyas et.

 

İnsan namaza işyerinde de isterse fırsat bulabilir. Öğle tatili, çay molası gibi...

 

Dinleyici Allah razı olsun Talha bey, hiç böyle düşünmemiştim diyerek kapattı.

 

Bende o doktor gibi sizlere Talha Bora Öge’yi dinleminizi tavsiye ederim. Ben namazlarımda onun bir televizyon programı yapması için çok dua ediyorum.

 

Güzel ülkemin güzel gençlerinin onu tanımasını çok isterim. Allah onu da gençlerimizin hidayetinde ve imanlarının korunmasında vesile eylesin.

 


Allah bizleri nefsimizin arzularından ve insi cinni şeytanların vesveselerinden muhafaza etsin. Namazı dosdoğru kılan salih kullarının içine dahil etsin.

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

Talha Bora Öge'de yazıyı okudu ve beğendi...
 

 

2 yorum:

  1. evet kardeşim bende hergün kulaklıkla dinliyorum. kimi zaman doluyorum kimi zaman gülüyorum. işallah evlatlarımız ve biz onun gibi oluruz. kardeşim sanada çok geçmiş olsun allah yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  2. celal kardeşim eklersen https://www.facebook.com/izzet.paker yazının sonuna eklemeyi unuttum.

    YanıtlaSil