7 Aralık 2015 Pazartesi

Youtube’dan video indirmek




Geçenlerde bir AVM’ye yemek yemeye gittik. Yemek yerken birisi omzuma dokundu. Döndüm, tanıyamadım, meğer mail listemde olan biriymiş, beni blog sayfamdaki resimlerden tanımış.


Beraber sohbet ettik, çay içtik. Celal abi, maillerinden ve yazılarından çok istifade ediyorum, Allah senden razı olsun, dedi. Tek isteğim işte budur, bunu duyduğuma sevindim, dedim.


Abi, ben doğuda görev yapan bir öğretmenim, şimdi Ankara’da izindeyim. Geçen gönderdiğin “Windows için pratik kolaylıklar” yazındakileri uyguladım, işlerim hızlandı, dedi.




Evet abicim, zaten bunun için yazmıştım o yazıyı, dedim. Furkan kardeşim, ben bilgisayardan biraz anlarım. Eğer sormak istediğin birşey varsa, yardımcı olabilirsem çok mutlu olurum…


Aslında var abi, Youtube’dan nasıl video indirilir, bunu biliyorsan anlatır mısın, dedi.


Ben Furkan’a anlattım, o not aldı. Sonra evde düşündüm ve yine okuyan insanlara faydalı olabilmek adına, bunu yazıya döküp blog sayfamda yayınlamak istedim.


*** İşte Youtube’dan video indirmenin tarifi:


Önce indirmek istediğimiz Youtube videosunu açarız ve sayfanın üzerindeki adres çubuğundaki videonun url adresini seçip kopyalarız.


(url adresi; http://www.youtube.com/...  diye başlayan web sitenin adresidir.)


Sonra kullandığımız internet explorer’ında yeni bir sayfa ya da yeni bir sekme açarız, ve videoyu indirmek için kullanacağımız şu web sitesini açarız.




Dilerseniz bu sitenin adresini, sık kullanılanlar’a ekleyebilirsiniz ki, daha sonraki video indirmelerinizde hızlıca bu sayfayı açabilirsiniz. İşte bu site:




Açtığımız bu sitede, gördüğümüz üstteki boş satıra, az önce kopyaladığımız url adresini yapıştırırız ve video indir butonuna tıklarız.


Tıklayınca aynen Youtube’daki gibi o videonun oynatma görüntüsü belirir ve hemen üstünde ise, videonun adının yazılı olduğu, kırmızı renkli bir buton vardır.


Bu kırmızı renkli yazıya tıklayınca, küçük bir pencere açılacaktır.


Bu küçük penceredeki, videoyu hangi türde indirmek istiyorsanız, o linke tıklayın, klasik kaydetme işlemi başlayacaktır.




Ben genelde mp4 video türünde indiriyorum. Mp4 orta kalite linkine tıklıyorum.


***


Eğer internet kotanız sınırlıysa ve çok izliyorsanız, video kotanızı çabuk doldurur. Bir kez indirin yeter... 


Şu an hatırıma geldi. Eğer bu site bir şekilde kapanırsa Google’dan, Youtube’dan video indirme, diye aratabilirsiniz ve yeni sitede aynı şekilde url adresini yapıştırarak indirebilirsiniz…



Celalin Penceresinden


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder