11 Ağustos 2013 Pazar

Vesvese


Vesvese

 

   Vesvese, zararlı olan şüphe, kuruntu demektir. Hadis-i şerifte, (Vesvese şeytandandır.) buyuruluyor.

 

Bilen vesvese etmez. Vesveseden kurtuluş çaresi, hangi meselede vesvese ediliyorsa dinimizin o konudaki hükmünü iyi bilmektir. Bilen vesvese etmez.

 

Ben önceden psikolojik problemler yaşamıştım. YILLAR SONRA Anladım ki bunlar şeytanın fısıltılarıymış.

 

Şimdi bu vesveseleri hizmetçim gibi kullaniyorum. Nasıl mı? Namaz kılarken şeytan vesvese veriyor, diyor ki "Çabuk kıl maç başlıyor."

 

Ben de namazımı hiç acele etmeden usulüyle kılıyorum. Bunun gibi… Böylece şeytan aslında benim daha dikkatli olmamı sağlıyor.

 

   Vesvese sadece ibadet de değil, her konuda gelir. Mesela müdürümüzün bize bir ters bakışı hemen şeytanın iştahını kabartır ve hemen fısıldar. "işte aslında müdürün senden memnun değil..." gibi daha yüzlerce vesvese....

 

   Bu vesveselerle şeytanın isteği insanın huzursuz olmasıdır. Ve şeytan bu vesveseleri imanı kuvvetli veya kalbinde zayıf imanı olup ibadet ederek güçlü imana sahip olması muhtemel insanlara verir.

 


Bundan kurtuluş çaresi, bizim davranış ve duyarlılığımızdadır. Yani önem vermeyeceğiz, unutacağız ve Euzu-besmele çekeceğiz.

 

Mesela diyelim ki sizin etrafınızda arılar var, kovmaya çalışırsanız veya kaçarsanız, daha çok üstünüze gelirler. Ama eğer siz ona önem vermeden işinize devam ederseniz, bir süre içinde kaybolurlar.

 

İşte vesveselerde aynen böyledir. Şeytanın tuzağı zayıftır.

 

    Herkese huzurlu ömürler...

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder