11 Aralık 2017 Pazartesi

Hans neden müslüman oldu?


Hans neden müslüman oldu?

 

Günaydın sevgili gönül dostlarımız, güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle…  

 

Allah'ın ve Resulunün SAV selam ve bereketi üzerinize olsun.

 
Üç aylık yeğenim Kaan'ı ilk kez gördüm. Çorum Sungurlu'dan geldiler. Dayısının kucağında - 8.12.2017
 
 
Yeğenlerim ile - 9.12.2017 - Allah'ım nazarlardan koru.


Geçen gün radyo Akra FM’de bir hikaye dinledim, tüylerim diken diken oldu. Rahmetli büyük alim ve mutasavvıf Prof. Dr. Mahmud Esad Coşan (1938-2001) Hocaefendi anlattı bu gerçek hikayeyi.

 


Bu olayı Hocaefendiye bir gurbetçi seveni anlatmış, dinlediğim sohbette o gurbetçi işçinin patronu Hans’ın müslüman olması hakkında güzel bir yorum da yapmıştı, hikayeyi internetten kopyalıyorum, sonra yorumunu aktaracağım.

 

GURBETÇİ İŞÇİNİN HAC İÇİN İZİN İSTEMESİ

 

Bir şey anlatacağım size, hep anlatıyorum, bayatlamayan bir hikâye anlatacağım size, duymadıysanız duyun: Almanya'daki bir kardeşimiz anlattı bana, belki içinizden birisidir, ben kim olduğunu unuttum. "Hocam o bendim!" derse, ben de adını sanını kaydederim, bundan sonra adını unutmam.

 

Buradan birisi, çalıştığı fabrikaya dilekçe vermiş. Çalışkan bir eleman, iyi bir eleman, fabrika müdürü seviyor demiş ki:

 

 “Şu aydan, şu ayın şu gününe kadar yıllık izin istiyorum demiş.” Müdür, patron demiş ki:

“Olmaz... Olmaz...”

 

“Niye?”

“O zaman fabrikanın harıl harıl çalıştığı zaman. Sen önemli bir elemansın. Ben sana o zaman izin veremem. Kışın git.”

 

“ Hayır, bu vakitte gideceğim.”

“ Vermiyorum izin.”

“ Vermezsen gene gideceğim.”

 

“ E işinden olursun, işsiz kalırsın.

“Kalayım.” demiş

“Haklarından mahrum olursun.”

“Olayım.”

 

“Niye bu kadar inat ediyorsun?” O zaman demiş ki:

“Hac var hac. Bizim Mekke’ye gitmemiz lazım. Hac yapmamız lazım filan.” Deyince:

 

“Haa, tamam. O zaman iş değişti. İbadetse müsaade ediyorum.” demiş.

 

ANTİ PARANTEZ SOHBETTE BUNU YORUMLADI

 

Bizimkiler gibi inatçı değil, Türkiye’dekiler gibi değil.

 

Bazı firmalar var Türkiye’de; Cumaya gideceksen benim işime girme diyor. Adını söylemiyorum. (Bu vaaz 90larda.)+ “Cumaya gideceksen benim firmalara girme” diyor. Hocam böyle diyor dedi bir kardeşimiz. Bende girme dedim. Allah’ın işi mi kalmadı? Allah rızkı nasıl olsa verecek.

 

Örümcek metruk bir evin bodrumuna ağ kuruyor. Allah ona rızkını gönderiyor. Uçarak geliyor takılıyor ağa. Allah, onun rızkına kanat veriyor, bodrumda ağına sinek takılıyor. Hiçte böyle iyi bir işlek bir yer değil. Dükkan açılacak bir yer değil. Ama oraya örümcek ağını kuruyor. Allah’da onun rızkına kanadı veriyor, oraya takılıyor, oda onu yiyor oturduğu yerden. Alem sabahleyin işine gider çalışmaya, rızık aramaya. Bu metruk evinde dururken rızkı kanatlanmış geliyor, gelir.

 

Çocuk çalışmasını bilir mi, bilmez. Ama nasıl doyuyor karnı? Allah nasıl doyurtuyor, anası babası, bahane. Ama süt ağzına geliyor, karnı doyuyor. Allah herkesin rızkını veriyor.

 
Hadis-i Şerif



HANS'IN PEYGAMBER EFENDİMİZE SELAMI

 

Şimdi bu patron demiş ki:

 

Aaa, ibadetse o zaman müsaade ederim. Tamam ayarlarız. N’apalım, git. Ben seni seviyorum.”

 

Bu da hazırlanmış, valizleri hazırlamış, ihramları hazırlamış, biletleri almış, hangi firma ile anlaştı ise anlaşmış. Ondan sonra patronun yanına gitmiş:

 

-“ Tamam ben tatile çıkıyorum.-................-

 

-“Peki güle, güle git demiş o da.” En son cümlesi mühim. Giderken kapıdan çıkarken:

 

-“Haa.. dur demiş ve: “Muhammed’e benden selam söyle” demiş.

 

Allâhu Ekber... Alman’a bak be. Vay be... Ne açık gözler var bu dünyada. Alman patron: “Muhammed’e benden selam söyle” demiş.

 

İsmi de Hans’mış. Zaten hep Almanların adı Hans’tır. Bizim askerlerin Mehmetçik olduğu gibi ama bunun adı hakikaten Hans’mış. Hakiki Hans.

 

“Muhammed’e selam söyle” demiş.     Haydii... O arkadaş anlatıyor:

 

“Hocam gittim, hac ettim, tavaf vs. yaptım. Medine-i Münevvere’ye geldim. Peygamber Efendimiz s.a.s.’in mescidine girdim; sıkışık, izdiham. Peygamber Efendimiz’in türbesinin karşısında arkada durdum. Gözüm kapalı:

 

"Esselâtü vesselâmü aleyke yâ Rasûlallah..." diyerek salat ü selam... Gözyaşları, deryalar gibi şaldır şuldur aşağı doğru akıyor... Hans'ın gönderdiği selam aklına gelmiş :

 

- "Yâ Rasûlallah, bilmiyorum yanlış mı doğru mu ama, ben Almanya'dan ayrılırken bizim patron Hans, sana selam söyledi" demiş gözü kapalı.

 

Ondan sonra Türkiye'ye gelmiş. Orada benimle konuştu. Dedi ki:

 

- "Hocam, daha Almanya'ya gitmeden Hans'ın müslüman olduğu haberi geldi.


****

 



YORUMU ŞÖYLE

 

Allahü Ekber! Tabi ya, Allahü Ekber! Neden? Neden müslüman kardeşlerim, neden? Peygamber Efendimiz'e selam söylediği; "Muhammed'e selam söyle" dediği için.

 

Peygamber Efendimiz SAV buyururki:

 

"Allah'ın yeryüzünde gezen melekleri vardır. Ümmetimin üzerime getirdikleri Salatü selamları bana ulaştırırlar. Getirdikleri Salatü selam bana ulaşır ulaşmaz ben de onlar için istiğfar ederim. (bağışlanma dilerim)"

 

Peygamberimize Hans’ın selamını iletince peygamberimiz cevaben “Aleykümselam” demiştir.

 

Çünkü, İslam’da selama SELAMLA karşılık vermek farzdır.

 

Yani, Ey Hans, Allah’ın SELAMETİ, esenliği senin üzerine olsun., demiştir.

 

Yani o da selamet yurduna girsin, dedi. Allah’ta anında kalbini islama açtı, imanla şereflendi.

 

***

 

Allah nasıl bir sebeple hidayet verdi bilmiyoruz. Belki de benim gibi birden merak etmiştir ve Kuran Meali okuyarak düşüncelere dalmıştır, da neticede iradesiyle müslümanlığı seçmiştir Allah bilir.

 

Sonuçta Efendimize selamı onun müslümanlığa girişinin düğmesine basılması oldu, ama geri planında inançlara saygı ve hoşgörü vardı. Kimbilir asıl sebep belki de çok iyiliksever kalbi oluşudur. Geçen yılki şu yazım gibi:

 

Müsait vakit tekrar okuyabilirsiniz: Allah Neden Beni Hidayete Erdirdi?

 


 

 

Rasûlullah SAV şöyle buyurdu


"Kim bana bir kere salât ederse; Allah Teala ona on salât eder, on günahını siler, on kat derecesini artırır.”


• "Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed”•

 


Kalpler Allah’ın elinde kardeşlerim, hiçbir insanı hor görmeyelim.

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder